fallback

Microsoft губи пари от своя Surface

Разходите за маркетинг надвишават приходите от продажби

17:35 | 31.07.13 г.
Автор - снимка
Създател

Американският софтуерен концерн Microsoft Corp не успява да печели пари от своя силно рекламиран таблет Surface. Продажбите са засенчени от високите рекламни разходи, показва годишният счетоводен доклад на софтуерната компания, подаден в Комисията за ценните книжа и борсите (Securities and Exchange Commission – SEC). Двата модела таблети, пуснати в продажба през октомври и февруари, за да конкурират популярния iPad  на Apple Inc., досега са донесли приходи от 853 милиона долара, разкри Microsoft за първи път в годишния си доклад, подаден до регулатора във вторник и цитиран от Ройтерс. Това е по-малко от разходите от 900 млн. долара, които Microsoft обяви по-рано този месец като отписване на стойността на непродадените Surface RT – първия модел таблети.

Microsoft заявява също така, че разходите за продажби и маркетинг нарастват с 10 процента до 1,4 млрд. долара заради огромните рекламни кампании за Windows 8 и Surface. Концернът идентифицира именно Surface като една от причините за ръста на общите производствени разходи. 

Surface е първият набег на Microsoft към негови собствени компютри, след като години наред концернът се фокусира върху софтуера, но очевидно първите опити на компанията не са спечелили нови потребители. За сравнение, Apple продаде таблети за 24 милиарда долара през последните три тримесечия.

Припомняме, че в средата на юли софтуерният гигант понижи сериозно цените на таблета си Surface RT. По-ниските цени важат в САЩ, Великобритания и Австралия, като моделът с 32 гигабайта памет вече ще струва с 30% по-малко - 349 долара вместо 499 долара, а моделът с 64 гигабайта поевтинява с 25% до 449 долара от 599 долара.

От компанията за анализ и проучване на пазара на информационни технологии IDC вече съобщиха, че доставките са били едва по 900 000 броя за първите две тримесечия от започването на продажбите на дребно, припомнят от РИА Новости.

През март Bloomberg вече писа, че Microsoft е продал едва 1,5 млн. устройства Surface, като една трета от тях се падат на по-скъпия Surface Pro. В началото на продажбите Microsoft е поръчал от доставчиците си 3 млн. устройства, като първоначалните спекулации бяха дори за 4 млн. броя.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:27 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още