fallback

Китай ще отнеме короната от САЩ като най-голям пазар на мобилни телефони

Поднебесната империя ще задмине САЩ по отношение на приходите от продажби, но не и по печалба на пазара на устройствата

09:02 | 29.05.14 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Тази година за пръв път Китай ще задмине Съединените американски щати (САЩ) като най-голям пазар на мобилни телефони, твърди маркетинговата компания Strategy Analytics, цитирана от CNBC.

Strategy Analytics прогнозира, че продажбите на мобилни устройства в Китай ще достигнат рекордните 87 млрд. долара през 2014 г. при 60 млрд. долара в САЩ.

„Пазарът в САЩ узрява и ще предаде короната на Китай като най-голям пазар на мобилни апарати по отношение на приходите“, споделя главният изпълнителен директор на Strategy Analytics Нийл Маутсън.

Приходите от мобилни телефони в Поднебесната империя ще нараснат с 53% през тази година при само 4%-ен ръст в САЩ.

Ключов двигател за растежа на китайския пазар е търсенето на по-изискани апарати с възможност за предоставяне на 3G и 4G услуги. Според Canalys пазарът в азиатската страна е „обещаващ“, като се има предвид, че 70% от абонатите на China Mobile все още използват услугите на 2G мрежите.

„Водещи брандове като Samsung, Huawei и Lenovo агресивно разширяват каналите си за дистрибуция и продуктовата си гама в региона, за да задоволят нарасналото търсене от страна на китайските потребители за по-нови мобилни телефони“, споделя старши анализаторът в Strategy Analytics Уди О.

От анализаторската компания отбелязват още, че САЩ остават най-доходоносната страна за бизнеса с мобилни апарати, въпреки че вече може и да не са първи по приходи от продажби.

„Високите средни продажни цени на мобилните телефони и големите субсидии за телекомите продължават да подкрепят САЩ като най-печелившия пазар за водещите производители от ранга на Apple, Samsung и Alcatel", казват анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:26 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още