IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple загуби 62 млрд. долара от пазарната си капитализация за 3 минути

Компанията отчете ръст от 32% на приходите и от 38% на печалбата, но анализаторите са разочаровани от продажбите на iPhone

09:44 | 22.07.15 г. 7
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Снимка: Getty Images News

Цената на акциите на американския технологичен концерн Apple се понижи в следборсовата сесия във вторник само за три минути след публикуването на отчета от 130,75 долара за брой до 119,96 долара. Подобно намаление – с 8,3 на сто, не е необичайно за следборсовата търговия, но предвид факта, че Apple е най-голямата публично търгувана компания в света, това се равнява на срив в стойността от 62 млрд. долара. Това е по-висока стойност от тази на компании като BlackRock и Colgate-Palmolive.

Но каква е причината за срива? Продължаващите силни продажби на смартфони все пак помогнаха на Apple да отчете сериозен ръст на приходите и печалбата, предава Bloomberg. 



Въпреки това той не бе достатъчен, за да задоволи свикналите на изключителни резултати анализатори. Приходите от продажба се покачват на годишна база с една трета до 49,6 млрд. долара, обяви компанията след края на редовната търговия. С печалба от 10,7 млрд. долара Apple е спечелил с 38% повече спрямо същия период на миналата година.

През приключилото в края на юни трето тримесечие компанията е успяла да продаде 47,5 млн. iPhone – с 35 на сто повече на годишна база. 

Въпреки това анализаторите очакваха още по-високи продажби, като консенсусната оценка бе за около 49 млн. броя. По отношение на общите приходи през второто тримесечие около 31,4 млрд. долара се падат именно на смартфона. За сметка на това продажбите на таблетите iPad продължават да се свиват. С 10,9 млн. устройства компанията отчита спад от 18 на сто спрямо миналата година. 

По отношение на приходите и печалбата все пак Apple надмина очакванията на анализаторите.

Стабилна основа остава бизнесът в Китай, където приходите на годишна база се удвояват. В азиатската страна американският концерн отчита приходи от 13,2 млрд. долара – повече от една четвърт от всички постъпления.

В своя отчет компанията не предоставя данни за продажбите на пуснатия на пазара през април Apple Watch. Главният изпълнителен директор Тим Кук съобщи само за „великолепен старт“ на продажбите. Apple ги отчита в отчета си в графата „други“ заедно с тези на iPod, телевизионната кутия Apple TV и слушалките и високоговорителите с марка Beats. Тези приходи възлизат на 2,6 млрд. долара, което представлява ръст от 49 на сто на годишна база и от 56% на тримесечна. Как се разпределят те по отделните продукти обаче засега не е ясно.

Пред New York Times финансовият директор на компанията Лука Местри заявява, че „през първите девет седмици от продажбите са продадени повече часовници, отколкото iPhone или iPad в същия период при стартирането им“. Известно е също, че през 2010 г. Apple успя да продаде около 3 млн. iPad-а, като това може да е някакъв ориентир.

Пред Bloomberg Местри дава ново пояснение. По думите му над 100% от ръста на приходите в категорията, в номинално изражение – 950 млн. долара, се дължат на  Apple Watch. При средна цена на устройството от 499 долара, усредненият анализ на петима запитани от агенцията анализатори показва, че компанията може би е продала поне 1,9 млн. часовника за този период.

По отношение на продажбите на компютрите Mac Apple успява да отчете растеж от 9% до 4,8 млн. броя. Като цяло според пазарните анализатори за същото тримесечие целият пазар на компютри се свива с около 10%.

Повече за американските технологични компании четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

6
rate up comment 15 rate down comment 4
Mike Florida
преди 8 години
С времето от APPLE ще показват все по-лоши и по-лоши резултати. Като изключим абсурдния култ към марката, те на практика нямат никакви съществено конкурентно предимство нито като технология, нито като дизайн. Първите години от пускането на смарт телефоните това не беше така. Те блестяха както с технологична новост така и с дизайн. Часовника им няма да успее да се наложи, колкото и да им се иска това да стане, просто нито като технология нито като дизайн е нещо, което да привлича. Имал "изключителен" дизайн. Пълен смях, дизайна е приличен, но не е и изключителен. Потребителя за сега няам нужда от подобна джажа, колкото и да не им се иска от Apple и пазара ще го покаже. Единствения шанс на Apple да продължи да показва свръх резултати бяха мобилните разплащания, но и там се вижда, че нищо особено не могат да предложат. Материалите, които използват не са от такова качество както преди години. Нищо съществено не могат да предложат спрямо своите конкуренти!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 1
fenixsz
преди 8 години
Само не мога да разбера, кое е малкото на това? Когато всяко година базата ти се качва с луди проценти, това не може да продължава до безкрай.http://***.statista.com/statistics/263426/apples-global-revenue-since-1st-quarter-2005/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 16 rate down comment 1
qnidopi
преди 8 години
Всъщност много хора излизат от позициите си при добри новини и от това цената спада. Тъжно е че още има хора, които отдават особено значение на отчетите и т.н. Ако са добри ще ти кажат, че причината за спада е една, ако са лоши - друга. Елементарно е. Един анализатор винаги ще ти даде обяснение за ръст/спад след като вече се е случил - това е всеки *** го умее.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 21 rate down comment 1
mick
преди 8 години
Всъщност цената на акциите явно е била калкулирала много по-голям ръст на печалбата. И сега при отчета се стига до корекция. Пазарите се водят най-вече от очаквания. Отчетите само ги затвърждават или опровергават..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 9
Атанасио
преди 8 години
Има балон при акциите според нобеловият лауреат за икономика проф.Робърт Шилер (коментар 1) - http://***.investor.bg/surovini/365/a/robyrt-shiler-akciite-sa-nadceneni-zalagam-na-petrola-198112/Като цяло за да функционира сегашната световна финан.система с лихвите и т.н. доходност трябва постоянен растеж но това е невъзможно и г-н Хитов (доктор по икономика и преподавател в УНСС ) го обяснява прекрасно 2009год. - http://***.investor.bg/blogosfera/363/a/svetyt--v-recesiia-ili-v-sistemna-kriza-92906/подробно и накрая тук - http://krizata.blog.bg/history/2011/01/16/prichini-za-globalnata-ikonomicheska-kriza-obnoven-tekst.668684Много хора знаят ,че е криза но по-важното е какво може и трябва да се направи(коментар 1) - http://darikfinance.bg/***/116481#commentsЗапочва се от забрана на офшорките ,данък върху лихвите по държ.дългове и ''данък Тобин'' - http://avtorski.pogled.info/article/52579/Vampirite-na-finansovoto-kazino
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 1
stota4kata
преди 8 години
+ 32% на приходите + 38% на печалбата+ 35% повече iphone- 18% iPad+ 9% Maс= - 8.3% акция
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още