fallback

Apple загуби 62 млрд. долара от пазарната си капитализация за 3 минути

Компанията отчете ръст от 32% на приходите и от 38% на печалбата, но анализаторите са разочаровани от продажбите на iPhone

09:44 | 22.07.15 г. 7
Автор - снимка
Създател

Цената на акциите на американския технологичен концерн Apple се понижи в следборсовата сесия във вторник само за три минути след публикуването на отчета от 130,75 долара за брой до 119,96 долара. Подобно намаление – с 8,3 на сто, не е необичайно за следборсовата търговия, но предвид факта, че Apple е най-голямата публично търгувана компания в света, това се равнява на срив в стойността от 62 млрд. долара. Това е по-висока стойност от тази на компании като BlackRock и Colgate-Palmolive.

Но каква е причината за срива? Продължаващите силни продажби на смартфони все пак помогнаха на Apple да отчете сериозен ръст на приходите и печалбата, предава Bloomberg. 

Въпреки това той не бе достатъчен, за да задоволи свикналите на изключителни резултати анализатори. Приходите от продажба се покачват на годишна база с една трета до 49,6 млрд. долара, обяви компанията след края на редовната търговия. С печалба от 10,7 млрд. долара Apple е спечелил с 38% повече спрямо същия период на миналата година.

През приключилото в края на юни трето тримесечие компанията е успяла да продаде 47,5 млн. iPhone – с 35 на сто повече на годишна база. 

Въпреки това анализаторите очакваха още по-високи продажби, като консенсусната оценка бе за около 49 млн. броя. По отношение на общите приходи през второто тримесечие около 31,4 млрд. долара се падат именно на смартфона. За сметка на това продажбите на таблетите iPad продължават да се свиват. С 10,9 млн. устройства компанията отчита спад от 18 на сто спрямо миналата година. 

По отношение на приходите и печалбата все пак Apple надмина очакванията на анализаторите.

Стабилна основа остава бизнесът в Китай, където приходите на годишна база се удвояват. В азиатската страна американският концерн отчита приходи от 13,2 млрд. долара – повече от една четвърт от всички постъпления.

В своя отчет компанията не предоставя данни за продажбите на пуснатия на пазара през април Apple Watch. Главният изпълнителен директор Тим Кук съобщи само за „великолепен старт“ на продажбите. Apple ги отчита в отчета си в графата „други“ заедно с тези на iPod, телевизионната кутия Apple TV и слушалките и високоговорителите с марка Beats. Тези приходи възлизат на 2,6 млрд. долара, което представлява ръст от 49 на сто на годишна база и от 56% на тримесечна. Как се разпределят те по отделните продукти обаче засега не е ясно.

Пред New York Times финансовият директор на компанията Лука Местри заявява, че „през първите девет седмици от продажбите са продадени повече часовници, отколкото iPhone или iPad в същия период при стартирането им“. Известно е също, че през 2010 г. Apple успя да продаде около 3 млн. iPad-а, като това може да е някакъв ориентир.

Пред Bloomberg Местри дава ново пояснение. По думите му над 100% от ръста на приходите в категорията, в номинално изражение – 950 млн. долара, се дължат на  Apple Watch. При средна цена на устройството от 499 долара, усредненият анализ на петима запитани от агенцията анализатори показва, че компанията може би е продала поне 1,9 млн. часовника за този период.

По отношение на продажбите на компютрите Mac Apple успява да отчете растеж от 9% до 4,8 млн. броя. Като цяло според пазарните анализатори за същото тримесечие целият пазар на компютри се свива с около 10%.

Повече за американските технологични компании четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:04 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още