fallback

Uber възобнови тестовете с автономни коли в Сан Франциско

Засега обаче тестването ще е ограничено - само с две превозни средства с шофьори и през светлата част на денонощието

09:21 | 11.03.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Самоуправляващите се автомобили на Uber се появиха по улиците на Сан Франциско за първи път, след като компанията сви програмата си за тестване след фатална катастрофа в Аризона. Местната агенция, отговаряща за автомобилите в щата, е възстановила лиценза на Uber да изпробва превозни средства със самостоятелно управление на обществени пътища през миналия месец. Но компанията заяви, че ще предприеме предпазлив подход и ще управлява само две превозни средства с шофьори за безопасност, и то само през дневното часово време, пише The Verge.

Тестването бе възобновено на 10 март и се предвижда да продължи само няколко седмици, заяви говорител на компанията. Автономните превозни средства на Uber, SUV-тата от вида Volvo XC90, преоборудвани с хардуера и софтуера за самостоятелно управление на компанията, няма да качват пътници.

Автомобилите на Uber също така се движат по пътищата на Питсбърг, Далас, Вашингтон и Торонто. Но Сан Франциско е единственият друг град освен Питсбърг, където колите на Uber ще работят в автономен режим.

„Радваме се да възобновим автономните тестове в родния град на Uber тази седмица“, заяви говорител. „Тестовата ни зона ще бъде с ограничен обхват, но с нетърпение очакваме да увеличим усилията си през следващите месеци и да се учим от трудните, но информативни пътни условия, които Заливът може да предложи“.

Това е поврат от първия опит на Uber за тестове на своите самоуправляващи се автомобили в града през 2017 г. Тогава щатският орган принуди Uber да изключи своя самоуправляващ се пилот след по-малко от седмица в експлоатация, тъй като компанията отказа да получи лиценза.

Uber подхожда към своите тестове за автономно движение с изобилие от предпазливост след фатална катастрофа в Темпе, Аризона, в която участва едно от автономните му превозни средства през март 2018 г. Автомобилът, в който имаше шофьор за безопасност зад волана, удари и уби 49 -годишната Илейн Херцберг, която пресичаше улицата с велосипеда си.

По-късно полицията заяви, че шофьорът в колата не е следял пътя, а вместо това е гледал предаването The Voice на смартфона си в момента на катастрофата. След продължително разследване Националният съвет за безопасност на транспорта раздели в официалния си доклад вината между Uber, шофьора, жертвата и щата Аризона, обвинявайки и местните власти, че не са успели да регулират правилно индустрията. Компанията беше освободена от всякаква отговорност за престъпление от местните власти. Uber уреди извънсъдебно претенциите на семейството на Херцберг за неразкрита сума.

Тестването официално се възобнови девет месеца след катастрофата, като джиповете на Volvo се движат в затворен контур в центъра на Питсбърг, където е централата на Advanced Technologies Group на Uber. Наскоро компанията представи своето превозно средство от трето поколение, което планира да започне да тества тази година.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:17 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още