Самоуправляващите се автомобили на Uber се появиха по улиците на Сан Франциско за първи път, след като компанията сви програмата си за тестване след фатална катастрофа в Аризона. Местната агенция, отговаряща за автомобилите в щата, е възстановила лиценза на Uber да изпробва превозни средства със самостоятелно управление на обществени пътища през миналия месец. Но компанията заяви, че ще предприеме предпазлив подход и ще управлява само две превозни средства с шофьори за безопасност, и то само през дневното часово време, пише The Verge.
Тестването бе възобновено на 10 март и се предвижда да продължи само няколко седмици, заяви говорител на компанията. Автономните превозни средства на Uber, SUV-тата от вида Volvo XC90, преоборудвани с хардуера и софтуера за самостоятелно управление на компанията, няма да качват пътници.
Автомобилите на Uber също така се движат по пътищата на Питсбърг, Далас, Вашингтон и Торонто. Но Сан Франциско е единственият друг град освен Питсбърг, където колите на Uber ще работят в автономен режим.
„Радваме се да възобновим автономните тестове в родния град на Uber тази седмица“, заяви говорител. „Тестовата ни зона ще бъде с ограничен обхват, но с нетърпение очакваме да увеличим усилията си през следващите месеци и да се учим от трудните, но информативни пътни условия, които Заливът може да предложи“.
Това е поврат от първия опит на Uber за тестове на своите самоуправляващи се автомобили в града през 2017 г. Тогава щатският орган принуди Uber да изключи своя самоуправляващ се пилот след по-малко от седмица в експлоатация, тъй като компанията отказа да получи лиценза.
Uber подхожда към своите тестове за автономно движение с изобилие от предпазливост след фатална катастрофа в Темпе, Аризона, в която участва едно от автономните му превозни средства през март 2018 г. Автомобилът, в който имаше шофьор за безопасност зад волана, удари и уби 49 -годишната Илейн Херцберг, която пресичаше улицата с велосипеда си.
По-късно полицията заяви, че шофьорът в колата не е следял пътя, а вместо това е гледал предаването The Voice на смартфона си в момента на катастрофата. След продължително разследване Националният съвет за безопасност на транспорта раздели в официалния си доклад вината между Uber, шофьора, жертвата и щата Аризона, обвинявайки и местните власти, че не са успели да регулират правилно индустрията. Компанията беше освободена от всякаква отговорност за престъпление от местните власти. Uber уреди извънсъдебно претенциите на семейството на Херцберг за неразкрита сума.
Тестването официално се възобнови девет месеца след катастрофата, като джиповете на Volvo се движат в затворен контур в центъра на Питсбърг, където е централата на Advanced Technologies Group на Uber. Наскоро компанията представи своето превозно средство от трето поколение, което планира да започне да тества тази година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?