Автомобилни производители, технологични компании и производители на чипове се срещнаха в четвъртък с представители на администрацията на американския президент Джо Байдън на фона на глобалния дефицит на чипове, докато щатското правителство представи нова наредба за компаниите за разкриване на повече информация за техните вериги на доставки.
Целта е „да се разбере и количествено да се определи къде могат да съществуват дефицити“, се казва в изявлението на Белия дом след срещата. Търговският секретар Джина Раймондо е помолила бизнес лидерите да отговорят на доброволното искане за информация в следващите 45 дни, пише The Wall Street Journal.
Сред появилите се в Белия дом компании са Apple Inc., Ford Motor Co., General Motors Co., Intel Corp., Medtronic, Samsung Electronics Co., Stellantis NV и Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.
„Днешната дискусия беше важна възможност за продължаване на усилията за подобряване на веригата за доставки на автомобилните чипове и поставяне на основата за средносрочни и дългосрочни решения за капацитет“, каза Джон Боцела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации, който представлява автомобилните компании и поддоставчици.
Администрацията също така засилва т. нар. система за ранни предупреждения, за да смекчи спирането на инсталации за чипове, свързано с разпространението на делта варианта на Covid-19. Американски дипломати в страни от Югоизточна Азия, включително Малайзия и Виетнам, ще бъдат помолени да работят с правителствата, за да поддържат работещите фабрики, като същевременно гарантират защитата на работниците, казват източници на WSJ.
Кризата с чиповете оказа натиск върху редица индустрии - от автомобилното производство до потребителската електроника и медицинското оборудване, което доведе до покачване на цените за потребителите. Краткосрочни решения засега няма.
Доставките не успяха да са в крак с предизвиканите от пандемия промени в навиците за работа и развлечения и търсенето на устройства като таблети. Американските производители на автомобили, които намалиха поръчките на чипове в началото на пандемията, само за да станат свидетели на нарастващото търсене от страна на други индустрии, бяха принудени да забавят или да спрат монтажни линии. Цените на новите и употребяваните автомобили се повишиха.
Проблемите във веригата на доставки са във фокуса на администрацията на Байдън, която свика други срещи и с други засегнатите сектори като строителството на жилища и здравеопазването.
Въпросът за прозрачността възникна по време на априлска среща, която Байдън проведе с ръководители на автомобилни произведели и технологични фирми. Производителите на автомобили потърсиха информация от производителите на чипове за това колко чипове ще бъдат налични, както и за определяне на производствени графици. Производителите на чипове се стремят към по-ясна картина на действителното търсене, надявайки се да избегнат така наречените призрачни поръчки, които могат да бъдат отменени.
Белият дом настоява Конгреса да осигури финансиране на внесен от сенатори от двете партии проектозакон, известно като Закона за чиповете за Америка, предназначен да насърчи вътрешните инвестиции в производството на чипове. Въпреки че Сенатът одобри 52 млрд. долара през юни, Камарата не е предприела действия по мярката.
САЩ загубиха позиции по отношение на пазара на чипове за сметка на Япония, Южна Корея, Тайван и Китай. Асоциацията на полупроводниковата индустрия заяви, че делът на САЩ в световното производство на чипове е спаднал до 12% през 2020 г. от 37% през 1990 г. Китай и други държави редовно предоставят субсидии на световните конкуренти, което затруднява привличането на нови инвестиции в САЩ.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Зодиите, които озаряват стаята с присъствието си
10 храни, които помагат в борбата с възпаленията
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна
Един от „кръстниците“ на AI: Компаниите са поели в грешна посока
преди 4 години Защо канят епъл, но не канят компани, като нвидиа, амд, куалком? отговор Сигнализирай за неуместен коментар