Най-новите модели iPhone излизат по магазините в петък (и в България, която е в първата вълна на пускането на продукта, бел. ред.) и Apple Inc. разчита, че платежоспособните купувачи ще направят устройството хит в годината на растяща инфлация и колебливи разходи за технологии.
Линията iPhone 14 запазва най-добрите функции за Pro моделите от висок клас, които струват поне 1000 долара. Въз основа на данните от предварителните поръчки тази стратегия вече сработва –потребителите превърнаха най-скъпия нов iPhone в най-популярната версия, предава Bloomberg.
Въпреки че общите разходи за мобилни устройства и компютри се забавят тази година, все още има апетит за смартфони от най-висок клас - силната страна на Apple. Това позволява на компанията да поддържа стабилно производство в момент, когато голяма част от индустрията свива плановете си.
„Данните продължават да доказват силно търсене на iPhone 14 Pro и Pro Max, което може да окаже съществено положително въздействие както върху асортимента, така и върху маржовете", казваАмит Дарянани, анализатор в Evercore ISI, в доклад от тази седмица.
Линията iPhone 14 беше представена по-рано този месец заедно с новите часовници Apple Watch и слушалки AirPods. Компанията не повиши цените, което е изненада за анализаторите, които смятаха, че инфлационният натиск ще наложи този ход. Но Apple все още се опитва да повишава цените за потребителите повече от всякога.
Стандартният iPhone, чиято цена започва от 799 долара, дори не работи с най-новия процесор на Apple - A16. Вместо това се използва същият чип A15 като миналата година, а A16 ще се използва в Pro моделите. Телефоните от линията Pro получават и значителни подобрения на камерата и нов интерфейс, наречен Dynamic Island.
Така потребителите имат по-малко причини да преминат към базовия iPhone 14, но достатъчно стимули да платят малко повече за Pro. Вълната от промоции на операторите и предложенията за замяна също може да подтикнат потребителите да си купят по-лъскав модел.
Тази година Apple промени и конфигурациите за големината на дисплея. Отпадна малката версия iPhone mini. Вместо това компанията залага на това, че потребителите искат повече екранна площ. Началният iPhone 14 ще се предлага в 6,1-инчов модел и 6,7-инчова Plus версия, които ще бъдат налични едва на 7 октомври.
Данните от предварителните поръчки сочат, че iPhone 14 Pro Max е по-търсен, отколкото същият модел през миналата година, което е част от стратегията за концентрация върху по-горен клас, става ясно от доклад на KGI Securities.
Въпросът сега е дали тази инерция е достатъчно силна, за да може Apple да преодолее по-широкия спад. Според компанията за пазарни проучвания IDC пазарът на смартфони в световен мащаб се очаква да се свие с 3,5% до 1,31 млрд. броя тази година.
В Китай, който е както производствен център на Apple, така и ключов пазар, продажбите на смартфони се сринаха през тази година. Но доставките на Apple са се увеличили с 5% в сравнение с общия спад от 23%, казва Дарянани от Evercore ISI.
„Apple продължава да печели значителен дял в Китай и очакваме увеличението на пазарния дял да продължи", каза той.
Успешното пускане на пазара на iPhone 14 би могло да помогне за облекчаване на тревогата на инвеститорите след един месец на волатилност за акциите на концерна. През последните търговски сесии книжата се колебаеха между печалби и загуби, като във вторник те претърпяха най-лошия си еднодневен спад от 2020 г. насам. По-високият от очакваното доклад за инфлацията и опасенията за повишаване на лихвените проценти засегнаха особено силно технологичните акции.
Акциите на Apple са поевтинели с 14% за годината, въпреки че това е малко по-добро представяне от S&P 500, който се е понижил с 18%. Високотехнологичният индекс Nasdaq Composite се е сринал с 26%.
Анализаторите очакват продажбите на Apple да се увеличат с 6% през това тримесечие, което е забавяне спрямо ръста от 29% година по-рано, когато потребителите все още купуваха технологии, свързани с пандемията. iPhone 14 излиза на пазара няколко седмици по-рано от обичайното, което би трябвало да помогне за увеличаване на приходите на Apple през септемврийското тримесечие. Най-големият период на продажбите на компанията през годината обикновено е декемврийското тримесечие, което е повлияно от празничните разходи. Очаква се продажбите през този период да нараснат с 3% според прогнозите на анализаторите.
iPhone е ненадминат сред продуктите на Apple по своето значение. Той осигурява около половината от общите приходи на компанията и спомага за продажбите на други устройства, включително Apple Watch и AirPods. И двете категории бяха актуализирани по време на неотдавнашното представяне, което допълнително подчертава фокуса на компанията върху високия клас.
Компанията представи актуализация на AirPods Pro и първия по рода си модел Apple Watch Ultra, който - подобно на Pro iPhone - е проектиран да бъде едновременно по-голям и по-добър. И, разбира се, ще струва малко повече.


Благотворителен базар се провежда в Музей за нова история на Варна
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Надзорът потвърди: плащания към аптеките се отлагат – заплашени са хиляди пациенти
Шофьор получи 10 глоби, направени от друг водач
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
МВФ: Близкият изток остава устойчив въпреки рисковете
За първи път от години: Българските софтуерни компании с едноцифрен ръст
Банкерите се готвят за IPO-та през 2026
SpaceX се очаква да направи по-голямо IPO от Aramco
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Най-готините автомобилни цветове на 2025
BYD произведе 113 GWh батерии и обяви война на дефектите
Mercedes прелетя над кръгово, след като шофьорът припадна
През 2025 г. Истанбул остава градът с най-натоварения трафик в света
В България лесно бутаме правителства: Какво правим след това?
Няма замърсяване от заседналия танкер край Ахтопол
Милена Милотинова представи новия си филм в Мюнхен
Васил Терзиев скочи на кмета на "Люлин" за боклука: Все някой му е виновен