Sony Group даде консервативна прогноза за печалбата си за настоящата фискална година, сигнализирайки предпазливост относно въздействието на световния спад на потребителските разходи за развлечения, пише Bloomberg.
Базираната в Токио компания заяви, че очаква оперативна печалба от 1,17 трлн. йени (8,7 млрд. долара) за годината до края на март 2024 г. Това е под средната прогноза на анализаторите за 1,27 трлн. йени. До голяма степен това се дължи на подразделението за PlayStation, където прогнозата на Sony се оказа под консенсусната, а компанията заяви, че очаква по-малко продажби на игри на PlayStation Studios през тази фискална година.
Приходите от продажби от конзолата PlayStation 5 са достигнали 6,3 млн. долара през тримесечието до края на март, над три пъти повече спрямо ограничените продажби през същия период на миналата година и показва, че Sony най-накрая е в състояние да разпространява хардуера си в мащаб. Но продажбите на игри са се свили до 68 млн. бройки от 70,5 млн. през същия период на предходната година. Компанията отчете оперативна печалба от 128,5 млрд. йени.
Забавеното навлизане на конзолата, която дебютира в края на 2020 г., показва признаци, че Sony среща трудности в монетизирането на хардуера чрез по-успешен софтуер и продажби на абонаменти.
„Продажбите на хардуер се увеличават в съответствие с плана на Sony, но инерцията при софтуера, печелившата част от гейминг бизнеса, остава слаба. Това показва, че потребителите на PlayStation не купуват нови игри“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Toyo Securities.
Месечно активните потребители в мрежата на PlayStation са намалели до 108 млн. от 112 млн. през последното тримесечие на миналата година, а абонатите на PlayStation Plus са се увеличили съвсем слабо до 47,4 млн.
През тъкмо приключилия отчетен период нямаше големи нови заглавия от вътрешните студиа за игри на Sony. Подразделението на PlayStation не получи особен тласък и от наскоро пуснатите очила за виртуална реалност PlayStation VR2.
Музикалният стрийминг обаче е лъч светлина за Sony. Нарастващото потребление на стрийминг услуги като Spotify на мобилни устройства, помогна на резултатите на компанията, защото тя контролира правата за музиката на редица популярни изпълнители.
Подразделението за графични сензори е в по-кротък период, след като големи клиенти като Apple обичайно купуват големи количества полупроводници около премиерите на флагманите си. Въпреки това звеното се е представило по-добре от същия период година по-рано.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол