Sony Group даде консервативна прогноза за печалбата си за настоящата фискална година, сигнализирайки предпазливост относно въздействието на световния спад на потребителските разходи за развлечения, пише Bloomberg.
Базираната в Токио компания заяви, че очаква оперативна печалба от 1,17 трлн. йени (8,7 млрд. долара) за годината до края на март 2024 г. Това е под средната прогноза на анализаторите за 1,27 трлн. йени. До голяма степен това се дължи на подразделението за PlayStation, където прогнозата на Sony се оказа под консенсусната, а компанията заяви, че очаква по-малко продажби на игри на PlayStation Studios през тази фискална година.
Приходите от продажби от конзолата PlayStation 5 са достигнали 6,3 млн. долара през тримесечието до края на март, над три пъти повече спрямо ограничените продажби през същия период на миналата година и показва, че Sony най-накрая е в състояние да разпространява хардуера си в мащаб. Но продажбите на игри са се свили до 68 млн. бройки от 70,5 млн. през същия период на предходната година. Компанията отчете оперативна печалба от 128,5 млрд. йени.
Забавеното навлизане на конзолата, която дебютира в края на 2020 г., показва признаци, че Sony среща трудности в монетизирането на хардуера чрез по-успешен софтуер и продажби на абонаменти.
„Продажбите на хардуер се увеличават в съответствие с плана на Sony, но инерцията при софтуера, печелившата част от гейминг бизнеса, остава слаба. Това показва, че потребителите на PlayStation не купуват нови игри“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Toyo Securities.
Месечно активните потребители в мрежата на PlayStation са намалели до 108 млн. от 112 млн. през последното тримесечие на миналата година, а абонатите на PlayStation Plus са се увеличили съвсем слабо до 47,4 млн.
През тъкмо приключилия отчетен период нямаше големи нови заглавия от вътрешните студиа за игри на Sony. Подразделението на PlayStation не получи особен тласък и от наскоро пуснатите очила за виртуална реалност PlayStation VR2.
Музикалният стрийминг обаче е лъч светлина за Sony. Нарастващото потребление на стрийминг услуги като Spotify на мобилни устройства, помогна на резултатите на компанията, защото тя контролира правата за музиката на редица популярни изпълнители.
Подразделението за графични сензори е в по-кротък период, след като големи клиенти като Apple обичайно купуват големи количества полупроводници около премиерите на флагманите си. Въпреки това звеното се е представило по-добре от същия период година по-рано.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?