С краудсорсинг* получаваш повече от краен продукт, получаваш хора, които работят за твоята идея. Те обикновено са добронамерени и често стават твои потребители заради преживяването, и посланици, защото участват често в кампании.Това обясниха в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването Investbook проф. Десислава Бошнакова от НБУ и краудсорсинг експертът Пепа Василева.
„Краудсорсингът представлява възлагане на задача от страна на определен адресант – било то бизнес, организация и т.н. на множество адресати, които да я свършат. Това е едно изпращане на открита покана през интернет, възлагане на работа на различни групи хора, на „онлайн тълпата“, каза Десислава Бошнакова.
Тя информира, че 75% от водещите марки в света през миналата година са използвали краудсорсинг за свои дейности.
За пример Бошнакова даде проекта „Метрополитен“ за дигитализиране на стара реклама на в. „Ню Йорк Таймс“.
„Всеки един от нас, макар да не знае, е бил част от краудсорсинг инициатива в интернет. Например въвеждането на цифри и букви в някои сайтове с цел да докажеш, че не си робот, всъщност помага за превеждането и дигитализирането на текстове. Примери за това са и Wikipedia, Google, и т.н.“, посочи проф. Бошнакова, която разкри какви са ползите от участието на хората, без за това да им се плаща.
“Мотивацията на хората, извършващи подобен тип работа в интернет, противно на общоприетото, не е основно движена от парите, а по-скоро от любовта към дадено нещо, дадена кауза или пък желанието за слава”, коментира тя, позовавайки се на проучване, дело на американския водещ университет MIT в Масачузетс.
Пепа Василева смята, че от краудсорсинг се възползва както едрият, така и дребният бизнес.
„Например, що се касае до маркетинга, хората се чувстват много по-съпричастни към даден продукт, ако има усещането, че участват по някакъв начин, било чрез идея или чрез нещо друго, посочи още тя. – Краудосорсингът е нещо ново, което тепърва ще става все по-разпространено.“
По думите на проф. Бошнакова бизнесът и организациите трябва да имат предвид, че може би 90% от идеите, които идват от „онлайн тълпата“, са брак, затова трябва да бъдат изградени много добри критерии за оценка, като тайната на успеха лежи в правилното планиране.
„Краудсорсингът е по-ефиктивен, защото се натрупват много идеи, а по-евтино е, защато не се плаща, условно казано, а по-ефикасно е, защото има външен поглед“, категорична е Пепа Василева.
*Краудсорсинг буквално означава използване на ресурса на тълпата. Представлява получаване на необходимите услуги, идеи или продукти чрез привличане на голяма група от хора, най-често организирани онлайн. Проектите обикновено се обявяват публично и всеки може да се включи като доброволец.
Вижте повече във видеото.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?