fallback

Ще използва ли фламандският бизнес България като врата към Балканите?

Към кои сектори в нашата страна се насочват белгийските инвеститори, коментират Томас де Бюли и Деница Георгиева от правна кантора A-Law

22:35 | 02.06.23 г.

България не е достатъчно добре позната инвестиционна дестинация в Белгия, има неосъществен потенциал в областта на туризма, селското стопанство и строителството. Ако една белгийска компания иска да се разшири пазарите си в региона на Балканите, то България е една много добра врата. Този коментар в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria направи Томас де Бюли, главен оперативен директор в правна кантора A-Law.

Той съобщи, че целта на посещението на бизнес делегация от Белгия в България е да се видят инвестиционните и бизнес възможностите, които са осъществими между българските компании и тези във Фландрия.

Томас де Бюли подчерта, че потенциал има в сферата на туризма, в селското стопанство и строителството, като във Фландрия се осъществява забележителен синхрон между изследователските и научни центрове и бизнеса, което може да бъде от полза за българските предприемачи.

Според него повече са предимствата, отколкото недостатъците на страната ни като инвестиционна дестинация. „България не е достатъчно добре позната инвестиционна дестинация в Белгия“, смята Томас де Бюли. Той даде пример с българските ски курорти, които не са известни на предприемачите във Фландрия, а те биха могли да инвестират, например в областта на туризма тук.

„Данъчните системи в двете страни са много близки, като белгийската система дори е използвана като основа за създаването на българската. Установяването на компании също следва много близък модел и това способства за по-лесното стъпване на белгийски компании на българския пазар, както и фактът, че те са много добре приети и се чувстват добре дошли в България“, изтъкна Деница Георгиева, юридически съветник в правна кантора A-Law.

Томас де Бюли съобщи, че в България Белгия е изключително познат инвеститор, което е голям плюс за нови фламандски компании, които искат да инвестират. „Те използват опита на вече съществуващи фирми, дори и някои от участниците в делегацията вече са активни на българския пазар, но търсят нови партньори за по-голямо развитие на техния бизнес“, посочи той.

Какви са особеностите на правенето на бизнес във Фламандския регион? На какво разчита белгийският инвеститор за своята дейност у нас? Какви са добрите практики? Как работи агенцията, за да постига високи резултати в поставените цели, а именно да разкрива и спомага изграждането на добри връзки между бизнеса в Белгия и този в останалите държави по света, включително Африка и Азия? Как ЕС успява да се конкурира със САЩ и Азия като инвестиционна дестинация?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:52 | 02.06.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още