fallback

Хр. Петков: Производството на Stinky Socks се оскъпи, но компенсираме с пазари и дистрибуция

Компанията прави срещи с компании за рискови инвестиции в САЩ и се подготвя за нов рунд за инвестиция, съобщи съоснователят ѝ

20:00 | 02.11.23 г.

Таймингът на производство и логистиката са жизнено важни, тъй като сме и сезонен бранд с основен бизнес през зимата. Производството се оскъпи на фона на тенденциите в световен мащаб, като компанията компенсира това не с повишаване на крайните цени, а с отваряне на нови пазари и по-добра дистрибуция. Този коментар в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria направи Христо Петков, съосновател на компанията Stinky Socks, която стана известна с бранда си за чорапи в повече от 20 държави, включително САЩ, Канада и Япония.

„От втората година след основаването разбрахме, че трябва да растем извън България. Започнахме да работим в посока Северна Америка и десет години по-късно усилията ни започват да се изплащат“, посочи той.

Христо Петков съобщи, че американският пазар е основен за търговията на Stinky Socks и с партньорите си Zumiez вече удвояват доставките, като влизат в два пъти повече магазини и предлагат два пъти повече продукти.

„Разработваме Южна Америка – влязохме в ключови страни, пред подписване сме за Чили и Коста Рика. Не са големи пазари, но са интересни, тъй като имаме шанс да изпреварим конкуренцията. Върнахме се обратно в Южна Корея, която за нас е много важен пазар. Предишният дистрибутор не успя да продължи след Covid – последните няколко години работихме, за да намерим нов, и вече имаме нов договор, който стартира от тази година“, разкри стратегията на компанията мениджърът.

Той потвърди, че Stinky Socks работи с няколко колежа и отбори в САЩ, налага се не само като бранд, но свързва марката с България.

Петков уточни, че Stinky Socks през годините е популяризирала България като сноуборд и ски дестинация с привличане на известни гости и специализирани медии, за да направи паралел между компанията и нашата страна.

Христо Петков смята, че български компании стъпват все по-лесно в САЩ, след като пазарът се е отворил "изключително много" след пандемията.

"Ние базираме цялата си комуникация на историята ни като компания и това че сме базирани в България. Историята на компанията е много важна – нашите клиенти са много чувствителни на тема откъде идва продуктът, зад какво стои, как се развива. Това че сме малка семейна компания, че ограничихме пластмасата, че се произвеждаме в Европа са много важни истории, които се ценят", обясни той. 

Петков потвърди, че интересът на чуждите инвеститори към България и български компании расте, а Stinky Socks прави срещи с компании за рискови инвестиции в САЩ и се подготвя за нов рунд за инвестиция.

Къде в Европа Stinky Socks се е позиционирала добре и на кои пазари се опитва да влезе по-сериозно? Как стартъпите печелят доверието на инвеститорите може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:57 | 02.11.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още