Китайските потребители проявяват интерес към българските иновативни продукти в желанието си да водят пълноценен и здравословен живот. Това съобщи Веселин Колев, основател и собственик на "Веселино" в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria. Казанлъшката фирма е сред водещите български износители на билки, подправки, сухи билкови екстракти, ароматни води и етерични масла.
Той подчерта, че китайците предпочитат продукти с история и традиция и точно за това българските билкови продукти се представят добре и се харесват. Предприемачът обясни, че влияние върху избора на азиатските купувачи е и външната визия. „Китайските потребители все повече и повече изпитват интерес към чуждестранни стоки и имат желание да опитат нещо вносно, нещо ново и по-различно, което ги кара да се обръщат с внимание към нашите продукти“, коментира Колев и смята, че това е предпоставка за по-задълбочени преговори, защото на азиатските пазари не е много лесно да се пробие. По думите му комуникацията е възпрепятствана от разликата в езиците, както и различната психика и възприемане на действителността.
Предприемачът смята, че стъпването на азиатските пазари дава много големи възможности на производителите в България, стига да се стигне до хората, които желаят да опитат нещо по-различно от техните продукти. И добави, че пазарът е необятен, но и доста труден, защото в последните години в Китай се съревновават изключително скъпи и силни европейски и американски марки.
Веселин Колев подчерта, че българските натурални продукти са на изключително високо ниво. „Качеството на билките в някои раздели са над 20 пъти по-качествени, отколкото тези в Китай, Пакистан и Индия", съобщи мениджърът и подчерта, че нашите билки „вместо да ги продаваме в първичен вид“ трябва да се предлагат в качествени продукти. Според него това вече е започнало с продажбите на кенчетата с вода с розова вода и таблетки за почистване на зъби с розово масло.
„Китайският потребител обича продукти с традиция, с история и това, което ги води е интересът към новото, към по-различното. А ние, използвайки знания и наука, прецизираме качеството на продукта, както и влиянието му върху човешкия организъм. За това работим с Българската академията на науките, както и с един научно-изследователски институт във Великобритания“, съобщи Колев и допълни, че с техните резултати и напътствия българските продукти се развиват и имат по-силно позитивно въздействие върху човешкия организъм.
Веселин Колев напомни, че в Китай различните региони са много разнородни и имат характерни особености, които трябва да се познават добре. Той обясни, че „там нещата се случват малко по-бавно и тромаво“, отколкото в Япония, където България и българската автентична продукция е малко по-добре позната.
„Към пласмента на българска продукция трябва да се подхожда малко по-новаторски и изобретателски, отколкото в Япония“, съветва предприемачът.
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано