IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спад на туристи от Западна Европа, ръст на румънския пазар отчитат хотелиери

След песимизма в началото на лятото браншът определи юли като силен месец

16:56 | 17.08.15 г.
Спад на туристи от Западна Европа, ръст на румънския пазар отчитат хотелиери

Освен спад на руския и украинския пазар тази година хотелиерите признават и за значим спад на туристи по нашето Черноморие от Западна Европа. Това става ясно от думите на Елена Иванова, заместник-председател на Българската ресторантьорска и хотелиерска асоциация, пред БНР.

И ако за понижението на туристопотока от Русия причините са ясни и очаквани, то западните туристи „прескачат“ България за поредно лято.

„Определено има спад на руския и на украинския пазар. Знаехме си го предварително. За съжаление, спад и на западните пазари“, коментира Иванова.

Причината за спада на туристи у нас от Западна Европа тя обяснява с предпочитанията към испанското крайбрежие на германци и англичани.

Ръст се наблюдава при полския и унгарския пазар. Тази година Централна Европа избра България за лятна почивка, каза Иванова и коментира, че се забелязва завишение на румънския пазар.

Според нея румънските гости, които предишни години са предпочитали Гърция за своята почивка, тази година са избрали да изкарат отпуската си у нас. Според Иванова това се е случило в резултат на кризата в южната ни съседка. Местата на липсващите руски туристи сега са заети от румънци.

Според Елена Иванова, въпреки песимистичните прогнози в началото на лятото, юли е бил много силен месец за българските хотелиери. Добри са очакванията и за август. Тя обясни, че още в началото на сезона много хотелиери са намалили цените, което вече се вижда в данните на националната статистика като спад в приходите.

За да се върнат обаче българските туристи по родните курорти, е необходимо да се променят някои неща, като се започне с плажа, смята експертът. На пясъка трябва да останат само шезлонги и чадъри, които да се предлагат на българи и чужденци на символична цена, достатъчна за поддръжката на плажовете.

По думите й място за оптимизъм няма, защото не може да се разчита само на август, за да се определи сезонът като добър. Иванова не очаква кардинална промяна в резултатите за юли и август, но подчерта, че „при добър септември летният сезон може да приключи с добър финал“.

Елена Иванова смята, че рекламата в чужбина трябва да се насочи директно към големите туроператори, които предлагат България като туристическа дестинация. Тя е на мнение, че ако това се случи, ще има много добър ефект, защото иначе „даваме големи пари за реклама по големи световни телевизии, но тези, които ги гледат, не са нашият таргет“. Иванова казва, че човек, който търси почивка, влиза целенасочено в интерент. Затова големите туроператори трябва да бъдат привлечени в рекламирането на нашата дестинация.

Иванова обърна внимание, че от края на август започват специални намаления за българските туристи по Черноморието. От септември излизат и специалните предложения за хората от третата възраст. От бранша препоръчват да се следят офертите на българските хотели. От 21 август цените в хотелите започват да падат с до 15-20%. След 5 септември се очаква цените да са още по-ниски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:46 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още