fallback

Потребителското доверие в Турция продължи да се подобрява през януари

Домакинствата в страната обаче остават песимисти

12:02 | 23.01.23 г.

Индексът на потребителското доверие в Турция отчита подобрение през януари, нараствайки за пореден път с 4,6% до 79,1 пункта, показаха официални данни, цитирани от Ройтерс.

Най-голямо увеличение е отчетено в нагласите на домакинствата относно сегашната им финансова ситуация, които се покачват със 7,4 на сто на месечна база до 61,6 пункта. Нагласите за цялостната икономическа ситуация през следващите 12 месеца също се покачват със 7% до 82,7 пункта, става ясно още от данните.

Въпреки подобрението домакинствата остават песимисти - ниво под 100 пункта на показателя отразява песимистични нагласи, а над 100 пункта - оптимистични, сочат данните на турския статистически институт.

Последно статистиката показа, че инфлацията в Турция се е забавила с най-бързия си темп от над четвърт век през миналия декември, но движението може да е изложено на риск заради планираните публични разходи преди изборите в страната.

Потребителските цени са се увеличили с годишен темп от 64,3% през декември, след като през ноември записаха ръст от 84,4%. Медианните прогнози на икономистите бяха за ниво от 66,7 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:03 | 23.01.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още