fallback

Нагласите сред производителите в Южна Корея спадат до над 2-годишно дъно

Основните притеснения са за несигурността и слабото вътрешно търсене

11:58 | 27.01.23 г.

Бизнес нагласите на производителите в Южна Корея за февруари се понижават до най-ниското си ниво от над две години насам, показа проучване на централната банка на страната в петък, докато несигурността за икономическите перспективи продължава да натежава на фабриките, съобщава Ройтерс.

Индексът, измерващ бизнес перспективите сред производителите, се свива до 66 пункта за февруари от 71 пункта за януари, показа проучването на Южнокорейската централна банка сред 3255 компании в периода 10-17 януари. Това е най-ниският резултат от октомври 2020 г. насам.

В проуването 26,5% от анкетираните посочват несигурните икономически условия като огромно предизвикателство спрямо 22% месец по-рано. Силно увеличение е отчетено при притесненията около слабото вътрешно търсене, посочено като предизвикателство от 12,4% фирми за февруари спрямо 10,8% за януари.

Индексът, измерващ нагласите извън производствения сектор, също намалява от 76 пункта до 72 пункта, като това е най-ниското ниво от декември 2020 г.

Ден по-рано стана ясно, че страната е записала първия си икономически спад от 2,5 години насам през последното тримесечие на 2022 г., като е изправена пред риска от рецесия. Основна причина за низходящото движение е понижението от 5,8% в износа и 0,4% в частното потребление.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:59 | 27.01.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още