Във връзка с планирания край на двигателите с вътрешно горене в Европа през 2035 г. френската група TotalEnergies иска да продаде мрежата си от бензиностанции в Германия и Нидерландия на канадската компания Couche-Tard. Пакетът включва около 1200 бензиностанции в Германия и 400 в Нидерландия, съобщи енергийната компания.
В Белгия и Люксембург TotalEnergies планира да създаде съвместно предприятие с канадския оператор на магазини за бързооборотни стоки за около 600 бензиностанции. Съвместното предприятие в съотношение 40:60 в полза на Couche-Tard ще притежава и експлоатира 619 бензиностанции в Белгия и Люксембург.
„Бензиностанциите в четирите държави ще продължат да работят под марката TotalEnergies, докато горивото се доставя от компанията, но за срок не по-малко от пет години", допълни компанията, цитирана от AFP. TotalEnergies ще зарежда обектите от двете си рафинерии – в Антверпен (Белгия) и Лойна (Германия).
Двете компании заявиха, че Alimentation Couche-Tard е направила оферта, оценяваща бизнеса в четирите страни на 3,1 млрд. евро. TotalEnergies възнамерява да се „съсредоточи върху развитието на нова мобилност с електрическо и водородно задвижване" в Германия и Нидерландия, където не е пазарен лидер в нито един от случаите. Това включва зарядни станции извън бензиностанциите и дистрибуция на водород. Чрез партньорството в Белгия и Люксембург TotalEnergies планира да увеличи максимално продажбите на бензиностанциите, които не са свързани с горива; компанията е пазарен лидер в това отношение и в двете държави.
Жалби от природозащитници
От 2015 г. насам TotalEnergies вече продаде бензиностанции в Италия, Швейцария и Обединеното кралство. Продажбата на обектите е част от стратегията за „трансформиране в мултиенергийна компания и постигане на CO2 неутралност до 2050 г.", пояснява концернът. Това не включва непреките емисии - например от изгарянето на горивата.
През 2021 г. TotalEnergies заяви, че е изхвърлила около 454 млн. тона парникови газове, 400 млн. от които са непреки. Няколко екологични организации обаче са подали иск срещу компанията за „измамни бизнес практики" във Франция с оглед на това, което смятат за подвеждащи климатични обещания.
Обект на Couche-Tard в Канада. Снимка: Graham Hughes/Bloomberg
Couche-Tard планира да финансира придобиването, като използва налични парични средства, съществуващи кредитни линии и нов дългосрочен заем, наред с други източници. Главният изпълнителен директор на групата Брайън Ханаш описа придобиването като „силно географско допълнение към съществуващата ни европейска мрежа, което ни позволява да се развиваме заедно в някои от най-силните европейски икономики". Couche-Tard очаква сделката да приключи преди края на годината, но заяви, че „няма сигурност, че офертата ще бъде приета и сделката ще бъде завършена".


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Роузи Хънтингтън-Уайтли става моден директор на луксозен бранд
Защо иракските кюрди се нуждаят от противовъздушна отбрана
Крис Прат и Катрин Шварценегер се запознали в църква
Тайната на 41-годишния брак на Сигорни Уийвър с мъжа, за когото се омъжва след 3-месечна бурна връзка
Леопардови палта и дънки – Топ тенденцията за есен-зима 2025