Глобалното икономическо забавяне започва да натежава върху корпоративните усилия за постигане на климатичните цели, поставени от правителствата, пише Bloomberg.
Около 40% от компаниите в тежката промишленост по света признават, че не могат да инвестират повече в декарбонизация поради настоящата среда, става ясно от ново проучване на консултантската фирма Accenture Plc, която анкетира 1000 корпоративни ръководители. Почти две трети от респондентите посочват, че усилията им за намаляване на въглеродните емисии няма да бъдат икономически привлекателни преди края на десетилетието.
„Ако тежката промишленост не успее да се декарбонизира, всички останали се провалят“, предупреждава Accenture.
Констатациите отразяват решенията на някои правителства по света да понижат или забавят плановете си за борба с климатичните промени чрез инсталиране на повече възобновяеми енергийни мощности и производство на нисковъглеродни продукти на фона на ускорената инфлация и опасенията относно астрономическите разходи около прехода и енергийната сигурност.
Изследванията на Accenture показват, че компаниите също се движат по-бавно във време, когато разрушителните метеорологични явления по целия свят подчертават вредните ефекти от изменението на климата.
В отделен доклад, публикуван в четвъртък, Accenture установява, че само 18% от компаниите са напът да изпълнят целите си за нулеви емисии до средата на века. В същото време 37% от тях са обещали да достигнат въглеродна неутралност спрямо 34% миналата година, показва анкета, засягаща 2000 от най-големите фирми в света.
„Обещаващо е да видим увеличение на публичните ангажименти за въглеродна неутралност отново тази година, но приемането на ключови мерки за декарбонизация не е равномерно, като някои компании все още не могат да поемат в тази посока“, коментира Жан-Марк Олание, главен изпълнителен директор на Accenture за Европа, Близкия изток и Африка.
Европа се справя по-добре от други части на света, като 61% от анкетираните компании вече са обявили цели за въглеродна неутралност в сравнение с 28% в Северна Америка и 30% в глобален мащаб. Само 24% от европейските компании обаче са напът действително да достигнат тази цел до 2050 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?