Suzuki Motor Co. е класиран на последно място, като други японски производители на автомобили също попадат в долната част на подреждането в последната оценка на Greenpeace относно напредъка на индустрията в постепенното изключване на изкопаемите горива от продуктовото портфолио и прехода към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.
Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. се нареждат в долната половина сред 15-те традиционни производители на автомобили, оценявани от екологичната активистка група в годишен доклад, публикуван в четвъртък. В челната тройка са Mercedes-Benz Group AG, BMW AG и китайската SAIC Motor Corp.
Въпреки че водещите японски концерни са пионери в използването на малки батерии и електрически двигатели при хибридното задвижване, те са по-бавни във възприемането на технологията на изцяло електрически превозни средства. Компаниите формираха обединен фронт в аргументирането на предимствата на използването на множество подходи за декарбонизиране на автомобилите, поставяйки ги в противоречие с Greenpeaceи други подобни групи.
„Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене“, се посочва в доклада на Greenpeace.
Японските марки губят пазарен дял в Китай, Европа и САЩ в резултат на бавените темпове на електрификация. Годишната класация се основава на показатели, включително продажби на превозни средства с нулеви емисии, задвижвани изцяло от батерии и водородни горивни клетки. Тя не отчита хибридните задвижвания.
Suzuki отказа да коментира доклада, но заяви, че „ще продължи да предлага повече възможности за избор на клиентите и ще работи за постигане на въглеродна неутралност регион по регион“.
Класация на "Грийнпийс" относно декарбонизацията сред традиционните автомобилни концерни.
Toyota междувременно сподели, че планира да намали емисиите при новите превозни средства с 33% до 2030 г. и с 50% до 2035 г. През май групата създаде ново корпоративно подразделение, посветено на проектирането и производството на изцяло електрически модели.
„Като глобална компания Toyota предприема мерките, необходими за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г., като намалява глобалните емисии, където е реалистично, възможно най-бързо“, посочва говорител на компанията.
Леките автомобили са най-големият източник на емисии от транспортния сектор, съставлявайки почти една пета от глобалните емисии, изчислява Международната агенция по енергетика (МАЕ). Глобалните производители на автомобили трябва да прекратят продажбата на превозни средства с двигател с вътрешно горене в Европа до 2028 г., а в САЩ, Китай, Южна Корея и Япония до 2030 г., изтъква Greenpeace, като се аргументира, че тези графици за постепенно спиране са това, което е необходимо за забавяне на глобалното затопляне.
Toyota, най-големият производител на автомобили в света по обем на продажбите, ускори усилията си да разшири дела на електромобилите, като си постави за цел да продава 1,5 млн. броя годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?