Suzuki Motor Co. е класиран на последно място, като други японски производители на автомобили също попадат в долната част на подреждането в последната оценка на Greenpeace относно напредъка на индустрията в постепенното изключване на изкопаемите горива от продуктовото портфолио и прехода към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.
Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. се нареждат в долната половина сред 15-те традиционни производители на автомобили, оценявани от екологичната активистка група в годишен доклад, публикуван в четвъртък. В челната тройка са Mercedes-Benz Group AG, BMW AG и китайската SAIC Motor Corp.
Въпреки че водещите японски концерни са пионери в използването на малки батерии и електрически двигатели при хибридното задвижване, те са по-бавни във възприемането на технологията на изцяло електрически превозни средства. Компаниите формираха обединен фронт в аргументирането на предимствата на използването на множество подходи за декарбонизиране на автомобилите, поставяйки ги в противоречие с Greenpeaceи други подобни групи.
„Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене“, се посочва в доклада на Greenpeace.
Японските марки губят пазарен дял в Китай, Европа и САЩ в резултат на бавените темпове на електрификация. Годишната класация се основава на показатели, включително продажби на превозни средства с нулеви емисии, задвижвани изцяло от батерии и водородни горивни клетки. Тя не отчита хибридните задвижвания.
Suzuki отказа да коментира доклада, но заяви, че „ще продължи да предлага повече възможности за избор на клиентите и ще работи за постигане на въглеродна неутралност регион по регион“.
Класация на "Грийнпийс" относно декарбонизацията сред традиционните автомобилни концерни.
Toyota междувременно сподели, че планира да намали емисиите при новите превозни средства с 33% до 2030 г. и с 50% до 2035 г. През май групата създаде ново корпоративно подразделение, посветено на проектирането и производството на изцяло електрически модели.
„Като глобална компания Toyota предприема мерките, необходими за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г., като намалява глобалните емисии, където е реалистично, възможно най-бързо“, посочва говорител на компанията.
Леките автомобили са най-големият източник на емисии от транспортния сектор, съставлявайки почти една пета от глобалните емисии, изчислява Международната агенция по енергетика (МАЕ). Глобалните производители на автомобили трябва да прекратят продажбата на превозни средства с двигател с вътрешно горене в Европа до 2028 г., а в САЩ, Китай, Южна Корея и Япония до 2030 г., изтъква Greenpeace, като се аргументира, че тези графици за постепенно спиране са това, което е необходимо за забавяне на глобалното затопляне.
Toyota, най-големият производител на автомобили в света по обем на продажбите, ускори усилията си да разшири дела на електромобилите, като си постави за цел да продава 1,5 млн. броя годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна