IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси

Според данни в Остин е ималонай-малко 19 различни случая на превозни средства, които незаконно подминават училищни автобуси от началото на учебната година

15:49 | 06.12.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Waymo ще подаде доброволно заявление за сервизна реакция, свързана със софтуера, пред федералните власти в САЩ, след като автономните му превозни средства многократно не са успели да забавят или да спрат напълно за училищни автобуси, съобщава Bloomberg.

Отделът за автономно шофиране на Alphabet очаква да подаде уведомлението в началото на следващата седмица, което ще бъде публикувано на сайта на Националната администрация за безопасност на движението по магистралите в следващите дни, казва говорител в изявление, изпратено по електронна поща в петък.

„Макар да сме изключително горди с нашите отлични резултати в областта на безопасността, които показват, че Waymo има 12 пъти по-малко инциденти с пешеходци в сравнение с шофьорите, спазването на най-високите стандарти за безопасност означава да признаем кога поведението ни трябва да бъде по-добро“, коментира решението главният директор по безопасността на Waymo Маурисио Пеня.

„Ще продължим да анализираме работата на превозните ни средства и да правим необходимите корекции като част от ангажимента ни за непрекъснато усъвършенстване“, добави той.

Waymo е взела решението, след като независимият училищен окръг в Остин откри най-малко 19 различни случая на превозни средства, които незаконно подминават училищни автобуси от началото на учебната година. В писмо от 20 ноември той призова Waymo да спре дейността си по време на движенията на училищните автобуси, според документи, свързани с разследване на NHTSA, започнато през октомври.

Waymo заяви, че не са настъпили наранявания, свързани с поведението на превозните средства, което е предмет на сервизната акция.

Компанията заяви, че е идентифицирала софтуерен проблем, който е карал превозните средства първоначално да забавят или да спрат пред училищен автобус, но след това да продължат да се движат. Waymo заяви, че до 17 ноември е внедрила софтуерни актуализации, които „значително са подобрили“ работата на превозните средства в близост до автобуси.

В четвъртък окръгът отговори на запитване на Bloomberg, че софтуерната актуализация от 17 ноември не е разрешила проблема по подходящ начин, като посочи, че е регистрирал последното нарушение на 1 декември.

В последващ отговор говорител на Waymo заяви, че компанията разглежда инцидента от 1 декември, за да „разбере и да направи подобрения“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:49 | 06.12.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още