Автомобилните производители, базирани в Япония, са изправени пред криза на продажбите в Китай, показват нови данни, цитирани от Ройтерс. Основната причина за проблемите на тези компании е вече започналият преход към електрически превозни средства, който обхваща все по-голяма част от китайския пазар – най-големият в света, водейки до спад в продажбите на популярните до скоро конвенционални модели на японците.
Общите продажби на японските автомобилни марки в Китай са намалели с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е над два пъти повече спрямо темпа на общото свиване на пазара, показват индустриални данни, анализирани от Ройтерс.
Въпреки че други автомобилни производители като Volkswagen AG също претърпяват свиване в Китай, японските компании се открояват поради ограниченото си присъствие в сегмента на изцяло електрически и плъгин хибридни модели.
Производството и маржовете ще бъдат подложени на натиск в Китай, тъй като автопроизводителите намаляват цените и броя на конвенционалните автомобили, за да поддържат запасите под контрол, посочват анализатори, в тревожен знак за конкуренцията, с която японските концерни все по-трудно се справят извън родния пазар.
„Японските автомобилни производители се сблъскват с малко по-големи запаси от нови автомобили в Китай“, споделя Ясуши Мацуи, главен финансов директор на доставчика на части Denso Corp.
Mitsubishi Motors Corp. заяви миналата седмица, че е спряла производството на своя SUV Outlander в Китай за три месеца и ще понесе наказателна такса от 77 млн. долара за забавяне на продажбите в рамките на съвместното си предприятие с държавната GAC Group.
Делът на японските автомобилни компании от общите продажби в Китай се свива. Източник: Ройтерс
Японският концерн, подобно на някои други местни производители, не разкрива данни за продажбите си в Китай. Индустриалните данни, анализирани от Ройтерс, показват, че продажбите на Mitsubishi през първото тримесечие в азиатската страна са спаднали с 58% спрямо същия период на 2022 г.
Междувременно моделът Sylphy на Nissan - седан, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три години, е изместен миналата година от плъгин хибрида на BYD Song.
От Nissan посочват, че концернът е продал над 5 млн. броя Sylphy в Китай през годините, добавяйки, че хибридна версия с електрическо задвижване отговаря на условията за стимули, осигурени от управата на Гуанджоу.
Компанията допълва, че работи с други градове за подобна подкрепа. Хибридната версия на седана с електрическо задвижване e-Power ще играе централна роля за трансформацията на марката Nissan в Китай, изтъкват още японците.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа