IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Японските автопроизводители се сблъскват с криза при продажбите в Китай

Изоставането при технологиите и ценовата достъпност от китайските съперници изяжда от пазарния дял на базираните в Япония концерни

15:56 | 06.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

„Япония е най-големият губещ“

Toyota Motor Corp. споделя, че неговият бавен подход към изцяло електрическите автомобили защитава потребителския избор, но тази стратегия коства част от продажбите на компанията в Китай, изтъкват анализатори.

„Япония е най-големият губещ от ценовата война досега“, коментира Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на Automobility, базирана в Шанхай консултантска компания. „Когато електромобилите стават по-достъпни, те стават по-привлекателни за голяма част от купувачите, които досега се съпротивляваха“, добавя той.

Делът на Япония от общите продажби в Китай се е сринал до 18,5% през първото тримесечие, което е спад от 24-те процента от същото период на 2020 г., показват индустриални данни от Китайската асоциация на производителите на автомобили, анализирани от Ройтерс.

Toyota и нейната луксозна марка Lexus отчетоха 14,5% спад в продажбите през първото тримесечие.

„Трябва да увеличим скоростта и усилията си, за да отговорим твърдо на очакванията на клиентите на китайския пазар“, категоричен е новият изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато в интервю от миналия месец.

В същото време Nissan регистрира спад на продажбите в Китай от 45,8%, докато търсенето на автомобилите на Mazda Motor се свива с 66,5%. Продажбите на Honda Motor Co. се понижават с 38,2%.

Главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе призна, че автомобилният производител изостава от китайските конкуренти в някои софтуерни технологии.

Китайските автомобилни производители са „по-напред от нас“, изтъква Мибе пред журналисти по време на презентация в Токио, фокусирана върху усилията на Honda да развие технологии за автономното шофиране и инфотейнмънт услуги.

Японските производители изградиха репутацията си чрез фактори като издръжливост, но промяната в Китай показва, че потребителите са привлечени от електрическите автомобили заради по-ниски цени и новите предложения, базирани на софтуер, изтъква Масатоши Нишимото, анализатор в S&P Global Mobility. „Японските компании могат да се сблъскат с подобни затруднения и в САЩ", прогнозира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:56 | 06.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още