Китайският производител на популярния малък електромобил Hong Guang MiniEV се подготвя да атакува пазара в Япония, който е доминиран от т.нар. кай автомобили – малки по размер превозни средства, използвани предимно в селските райони, съобщава Nikkei Asia Review.
Обявен като „алтернатива на ходенето пеша“, четириместният автомобил дебютира на пазара през юли 2020 г. и се превърна в най-продавания електромобил в Китай за последните 25 месеца.
Hong Guang MiniEV вече е изнесен и в Европа. Неговият производител, SAIC-GM-Wuling Automobile, се подготвя да навлезе в Япония, където ще се изправи срещу широка гама кай автомобили.
Очаква се Hong Guang MiniEV да се предлага в островната страна срещу 650 000 йени (4400 долара).
Това е по-малко от половината от цената на произведените в Япония кай автомобили, изтъква Сун Фен, президент на базираната в Токио Apatech Motors, която е наета да направи пазарни проучвания за SAIC-GM-Wuling.
Произведените в Китай електрически камиони и автобуси навлязоха на японския пазар през последните години. През януари BYD ще пусне изцяло електрически спортен автомобил в Япония, възползвайки се от ангажимента на правителството на страната да постигне въглероден неутралитет до средата на века.
„Има съвсем различен вид интерес към Hong Guang MiniEV“, посочва Сун по време на събитие относно логистичната индустрия в Токио.
Приблизително шестмесечното проучване на пазара откри фирма за недвижими имоти в малък град, която е готова да предостави Hong Guang MiniEV на всеки служител безплатно. Закупуването на колите би струвало по-малко от това, което компанията харчи за компенсиране на служителите за транспортни разходи, заедно с предоставянето на служебни превозни средства за бизнес употреба, изтъква Сун.
Други виждат Hong Guang MiniEV като подходящ автомобил за държавните служители, които се грижат за възрастни хора. Базовата версия на Hong Guang MiniEV може да измине 120 километра с едно зареждане на батерията – достатъчно за пътувания на къси разстояния.
Електромобилът се доближава по приложение до това на превозните средства за микромобилност, разработени от компании като Toyota Motor.
SAIC-GM-Wuling е продала близо 900 000 броя Hong Guang MiniEV в Китай. Компанията е стартирала процеса за получаване на сертификат за автомобила в Япония. Очаква се колата да бъде пусната в продажба през пролетта на 2023 г.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 2 години Китайците ги бият не с еФФФтините модели, а с линията коли от $70 000 нагоре. Това някои още не могат да схванат със схванатите си мозъци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Hong Guang MiniEV е далече от стандартите за кола ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар