fallback

36% от летните полети в Европа - закъснели или отменени

По данни на Airhelp общо 68 млн. пътници са били засегнати, най-много проблеми има при полетите от Чехия, Белгия и Унгария

08:36 | 20.09.22 г.
Автор - снимка
Създател

Недостигът на персонал и стачките предизвикаха много проблеми при пътуванията със самолети това лято. Според проучване на потребителската организация Airhelp през юни, юли и август повече от всеки трети полет в Европа е бил забавен или отменен. В резултат на това 3,6 милиона пътници имат право на обезщетение.

По данни на Airhelp общо 68 млн. пътници са били засегнати, като 8,3 милиона от тях са заминали от Германия. Полетите на 3,7 милиона пътници в цяла Европа са били отменени. Най-много проблеми има при полетите от Чешката република, Белгия и Унгария: повече от половината от всички полети от тези страни пристигат на местоназначението си със закъснение. В Германия 45% от полетите също са закъснели.

В сравнение с времето преди пандемията закъсненията и отмяната на полети са се увеличили значително. През 2019 г. 30% от полетите са имали такива проблеми, а сега става дума за 36%. В случай на закъснение с повече от три часа или отмяна на полет пътниците имат право на обезщетение. Предпоставка за това е авиокомпаниите сами да са причинили проблемите.

Авиокомпаниите трябва да компенсират пътниците при стачки

По данни на Airhelp това лято 5,8 милиона пътници са били засегнати от сериозни усложнения. Авиокомпаниите са освободени от задължението да изплащат обезщетения при извънредни обстоятелства, като например тежки метеорологични условия или спешни медицински случаи, но не и в случай на стачки. Затова 3,6 от 5,8 милиона пътници в Европа ще имат право на обезщетение, обясняват защитниците на потребителските права. 

При 1,1 милиона от тези пътници проблемите са възникнали в Германия, пояснява n-tv. „Това означава, че в общоевропейско сравнение авиокомпаниите на германските летища трябва основно да поемат отговорността за многобройните отменени полети и закъснения", обяснява Airhelp.

„Не очакваме нещата да се подобрят през следващите месеци, нито пък очакваме авиокомпаниите доброволно да платят обезщетенията", обяснява Хулиан Навас, правен експерт в Airhelp. Засегнатите пътници могат да предявят искането си за обезщетение със задна дата за период до три години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:53 | 20.09.22 г.
fallback
Още от Туризъм виж още