fallback

България става предпочитана дестинация за европейските туроператори

Над 80 хил. европейски туроператори ще могат да научат през 2024 г. повече за туристическия потенциал на страната ни

16:01 | 09.01.24 г.

Министерство на туризма и Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти /ЕКТАА/ подписаха споразумение за съвместно сътрудничество за популяризиране на България като туристическа дестинация и идентифицирането ѝ като „Предпочитана дестинация на EКTAA“ за 2024 г.

Над 80 хиляди европейски туроператори ще могат да научат през 2024 г. повече за България и нейното природно и културно-историческо наследство.

Документа подписаха днес министърът на туризма Зарица Динкова и генералният секретар на ЕСТАА Ерик Дрезин в присъствието на Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), която е единствен представител на българските туроператори в международната браншова организация. 

До края на януари предстои уточняване на календара на събитията за цялата 2024 г., съобщават от АБТТА.

Целта на тази първа по рода си съвместна кампания е да популяризира България като изключителна туристическа дестинация сред членовете на ECTAA и извън нея, каза след подписването Ерик Дрезин. Освен пред европейските туроператори страната ни ще бъде рекламирана и по време на събития отвъд океана, в които ще участва ЕСТТА – в САЩ, Канада и Южна Америка.

За пръв път България ще се рекламира в В2В сектора, посочи и министърът на туризма Зарица Динкова.

„През следващите месеци ECTAA ще се превърне в истински партньор в програмата за популяризиране на пътуванията до България, като улесни достъпа до пазара на европейските туристически агенти и туроператори за местните компании за управление на дестинации и други партньори“, увери Ерик Дрезин.

Като част от програмата "Предпочитана дестинация" се планират информативни онлайн кръгли маси. На тези събития ще се обърне внимание на скритите съкровища и характерните особености на България, като туристическите агенти и туроператорите ще получат ценна информация за ефективното популяризиране на дестинацията сред своите клиенти.

Предвиждат се и инициативи в социалните медии, чиято цел е да представят България като привлекателна дестинация, особено за тези, които търсят автентична, неподправена природа и устойчиво пътуване.

„Туристическата индустрия наистина навлиза в нова ера, поставяйки като свой основен приоритет устойчивостта, като защитава природата, уважава местните общности и традиции. Тази промяна е възможност България да се препозиционира и да заеме челно място сред устойчивите дестинации в Европа“, посочи Ерик Дрезин.

Идеята е да се помогне на местните туроператори и дестинации да намерят свои контрагенти на традиционни и нови пазари като Германия, Северна Европа, Обединеното кралство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:01 | 09.01.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още