Министерство на туризма и Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти /ЕКТАА/ подписаха споразумение за съвместно сътрудничество за популяризиране на България като туристическа дестинация и идентифицирането ѝ като „Предпочитана дестинация на EКTAA“ за 2024 г.
Над 80 хиляди европейски туроператори ще могат да научат през 2024 г. повече за България и нейното природно и културно-историческо наследство.
Документа подписаха днес министърът на туризма Зарица Динкова и генералният секретар на ЕСТАА Ерик Дрезин в присъствието на Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), която е единствен представител на българските туроператори в международната браншова организация.
До края на януари предстои уточняване на календара на събитията за цялата 2024 г., съобщават от АБТТА.
Целта на тази първа по рода си съвместна кампания е да популяризира България като изключителна туристическа дестинация сред членовете на ECTAA и извън нея, каза след подписването Ерик Дрезин. Освен пред европейските туроператори страната ни ще бъде рекламирана и по време на събития отвъд океана, в които ще участва ЕСТТА – в САЩ, Канада и Южна Америка.
За пръв път България ще се рекламира в В2В сектора, посочи и министърът на туризма Зарица Динкова.
„През следващите месеци ECTAA ще се превърне в истински партньор в програмата за популяризиране на пътуванията до България, като улесни достъпа до пазара на европейските туристически агенти и туроператори за местните компании за управление на дестинации и други партньори“, увери Ерик Дрезин.
Като част от програмата "Предпочитана дестинация" се планират информативни онлайн кръгли маси. На тези събития ще се обърне внимание на скритите съкровища и характерните особености на България, като туристическите агенти и туроператорите ще получат ценна информация за ефективното популяризиране на дестинацията сред своите клиенти.
Предвиждат се и инициативи в социалните медии, чиято цел е да представят България като привлекателна дестинация, особено за тези, които търсят автентична, неподправена природа и устойчиво пътуване.
„Туристическата индустрия наистина навлиза в нова ера, поставяйки като свой основен приоритет устойчивостта, като защитава природата, уважава местните общности и традиции. Тази промяна е възможност България да се препозиционира и да заеме челно място сред устойчивите дестинации в Европа“, посочи Ерик Дрезин.
Идеята е да се помогне на местните туроператори и дестинации да намерят свои контрагенти на традиционни и нови пазари като Германия, Северна Европа, Обединеното кралство.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му