Липсва ясно позициониране на бранд България, рекламните ни клипове са неразпознаваеми и безлични. Липсва сериозна дигитална реклама и затова е необходимо преосмисляне на рекламната стратегия на българския туризъм. Това каза Георги Филипов, председател на УС на Асоциация за реклама и комуникации в туризма, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му планът за реклама е добре разписан, но на практика не се получава търсеният ефект. Често се сменят слоганите, а таргетираните пазари не са достатъчно добре обмислени. Основният проблем е липсата на бюджет. Гърция и Турция инвестират в пъти повече в реклама на туризма.
Събеседникът посочи, че проблемът не е само бюджетът. Според него е необходима по-ясна идентичност и диверсификация на пазарите.
“Рекламното послание за всеки пазар трябва да се адаптира към търсенето. Целта е България да се рекламира като целогодишна дестинация. Ние сме най-богатата страна на минерални извори в Европа. Виненият и кулинарният туризъм също за важни за определени кръгове туристи. Разполагаме със събития, фестивали и атракции. Нужно е да избягаме от ограничаването до летен и зимен сезон", каза гостът в предаването.
Туризмът е преживяване и посланията трябва да предизвикват емоция и желание за пътуване. Нужна е силна емоционална ангажираност във визията, смята Филипов.
„При всички положения България има своите силни страни и може да наблегне на комбинацията между море, планина, спа и култура, както и достъпни цени. Липсва обаче ясно позициониране на бранда и по-агресивен маркетинг“, заяви той.
„Ниска е ефективността на рекламните кампании. Рекламните ни клипове са неразпознаваеми и безлични. Липсва сериозна дигитална реклама. Туристическият ни сайт не е променян от години. Социалните мрежи се използват нерационално и повече за ПР на съответния министър, но не и за привличане на туристи. YouTube и TikTok също трябва да бъдат включени в промотирането на България като дестинация“, посочи Филипов.
Потребителите обменят информация в социалните мрежи и следят рейтингите. Младите не разчитат на старите канали, а само на социалните мрежи и това задължително трябва да бъде направено. „Нужно е в маркетинга да се включат можещи и знаещи млади хора, които да изградят правилната стратегия“, отбеляза още гостът.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол