fallback

НКЖИ с търг за 24 млн. лева за европейска сигнализация за линията до Сърбия

Проектът включва и инсталирането на радиосистема за осигуряване на гласова комуникация и комуникация за данни между релсите и влака

09:26 | 08.03.23 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Национална компания „Железопътна инфраструктура” съобщи, че е започнала търг за 24 млн. лева(12,27 млн. евро) за доставка и инсталиране на Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS) като част от по-голям проект за договор за модернизация на основна железопътна линия до Сърбия.

Търгът е свързан с проектирането и внедряването на Европейската система за управление на влаковете (ETCS), автоматична система за защита на влаковете, за железопътната секция между село Волуяк и град Драгоман, съобщиха от компанията в обявление, публикувано в регистъра на обществените поръчки.

Проектът включва и инсталирането на GSM-R, радиосистема за осигуряване на гласова комуникация и комуникация за данни между релсите и влака, в участъка между Волуяк и сръбската граница.

Проектът се финансира от българската програма за транспортна свързаност за периода 2021-2027 г., която беше одобрена през октомври.

Оферти за търга могат да се подават до 6 април. Срокът за изпълнение на проекта е 34 месеца.

Европейската система за управление на железопътното движение, чиито два основни компонента включват ETCS и GSM-R, има за цел да замени различните национални системи за управление на влаковете на континента и да даде възможност за създаване на безпроблемна европейска железопътна система. 

Понастоящем в Европейския съюз има повече от 20 системи за контрол на влаковете. Всеки влак, използван от национална железопътна компания, трябва да бъде оборудван с поне една система, но понякога и с повече, само за да може да се движи безопасно в рамките на една държава. 

Всяка система е самостоятелна и не е оперативно съвместима, поради което изисква обширна интеграция, инженерни усилия и повишаване на общите разходи при трансграничен трафик. Това ограничава конкуренцията и пречи на конкурентоспособността на европейския железопътен сектор спрямо автомобилния транспорт, като създава технически бариери за международните пътувания. Например влаковите композиции Thalys, които се движат между Париж, Брюксел, Кьолн и Амстердам, трябва да бъдат оборудвани със седем различни вида системи за управление на влаковете, което води до значителни разходи.

Като уникална европейска система за управление на влаковете ERTMS е проектирана така, че постепенно да замени съществуващите несъвместими системи в цяла Европа. Това ще донесе значителни ползи за железопътния сектор, тъй като ще стимулира международния товарен и пътнически транспорт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:27 | 08.03.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още