IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

НКЖИ с търг за 24 млн. лева за европейска сигнализация за линията до Сърбия

Проектът включва и инсталирането на радиосистема за осигуряване на гласова комуникация и комуникация за данни между релсите и влака

09:26 | 08.03.23 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Unsplash.com
Снимка: Unsplash.com

Национална компания „Железопътна инфраструктура” съобщи, че е започнала търг за 24 млн. лева(12,27 млн. евро) за доставка и инсталиране на Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS) като част от по-голям проект за договор за модернизация на основна железопътна линия до Сърбия.

Търгът е свързан с проектирането и внедряването на Европейската система за управление на влаковете (ETCS), автоматична система за защита на влаковете, за железопътната секция между село Волуяк и град Драгоман, съобщиха от компанията в обявление, публикувано в регистъра на обществените поръчки.

Проектът включва и инсталирането на GSM-R, радиосистема за осигуряване на гласова комуникация и комуникация за данни между релсите и влака, в участъка между Волуяк и сръбската граница.

Проектът се финансира от българската програма за транспортна свързаност за периода 2021-2027 г., която беше одобрена през октомври.

Оферти за търга могат да се подават до 6 април. Срокът за изпълнение на проекта е 34 месеца.

Европейската система за управление на железопътното движение, чиито два основни компонента включват ETCS и GSM-R, има за цел да замени различните национални системи за управление на влаковете на континента и да даде възможност за създаване на безпроблемна европейска железопътна система. 

Понастоящем в Европейския съюз има повече от 20 системи за контрол на влаковете. Всеки влак, използван от национална железопътна компания, трябва да бъде оборудван с поне една система, но понякога и с повече, само за да може да се движи безопасно в рамките на една държава. 

Всяка система е самостоятелна и не е оперативно съвместима, поради което изисква обширна интеграция, инженерни усилия и повишаване на общите разходи при трансграничен трафик. Това ограничава конкуренцията и пречи на конкурентоспособността на европейския железопътен сектор спрямо автомобилния транспорт, като създава технически бариери за международните пътувания. Например влаковите композиции Thalys, които се движат между Париж, Брюксел, Кьолн и Амстердам, трябва да бъдат оборудвани със седем различни вида системи за управление на влаковете, което води до значителни разходи.

Като уникална европейска система за управление на влаковете ERTMS е проектирана така, че постепенно да замени съществуващите несъвместими системи в цяла Европа. Това ще донесе значителни ползи за железопътния сектор, тъй като ще стимулира международния товарен и пътнически транспорт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:27 | 08.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 5
danchomentata
преди 1 година
putia
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 5
danchomentata
преди 1 година
Тука на една полянка под едно дърво на сянка измести *** на коприната извън Европска униа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 5
danchomentata
преди 1 година
Motorways in Serbia are called ***-put (Serbian Cyrillic: ауто-***), a name which simply means car-road. https://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_in_Serbia
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още