IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Конструкцията на метростанцията до Герена ще е готова през май 2024 г.

Окончателно станцията, отдаваща почит на Георги Аспарухов – Гунди, ще е готова до края на 2025 г.

16:59 | 19.12.23 г.
Снимка: „Метрополитен“
Снимка: „Метрополитен“

До май 2024 г. ще е готова като конструкция станцията, отдаваща почит на Георги Аспарухов – Гунди, съобщават от „Метрополитен“ на страницата си във Facebook. Самата станция, която е първа от разширението на третата линия по бул. „Владимир Вазов” – метростанция „Стадион Георги Аспарухаов”, обаче ще е завършена в края на 2025 г., след като е готова и представителната архитектура на спирката, и е финализирана работата и по другите две станции от линията – метростанция „Тракия” и метростанция „Владимир Вазов“.

В основата на идеята за тази станция е спортен клуб „Левски“, затова и синият цвят присъства в различните форми и плоскости. Дизайнът на станцията включва и пространствена решетка, в която ще бъдат вградени като пластики различни фигури на спортисти. Решетката ще виси над пробива между перона и вестибюла.

Снимка: Метрополитен Снимка: Метрополитен

Конструктивните работи на метростанцията са в напреднал стадий и конструкцията на ниво вестибюл е приключена. Спирката е разположена под южното платно на бул. „Владимир Вазов”, на кръстовището му с улиците „Васил Кънчев” и „Река Велека”. В момента се изпълняват строителните работи на пероните, които трябва да приключат в първите месеци от новата година. Паралелно с тях се извършват и архитектурно-строителни работи. Конструкцията ще бъде готова в периода април-май, след което ще започне работата по представителната архитектура на спирката.

Снимка: Метрополитен Снимка: Метрополитен

В тунела между сега съществуващата станция „Хаджи Димитър” и новата „Стадион Георги Аспарухов”, който е дълъг 580 м, напредва изграждането на първичната облицовка и изпълнението е точно на 50%. Планира се да бъде завършен през есента на следващата година, а през февруари и март ще започнат изолационните работи в тунела.  По него се работи по нов австрийски тунелен метод заради тежките инженерно-геоложки условия – високо ниво на подпочвените води, слаби почви в някои зони и насипи.

Изпълнител на обекта е „Джи Пи Груп” АД, по дизайн на арх. Ирена Дерлипанска. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:59 | 19.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още