fallback

Размириците в Близкия изток хвърлят сянка върху продажбите на McDonald's

По-високите цени помогнаха на компанията да подкрепи приходите от продажби в САЩ, които нарастват с 4,3%

16:25 | 05.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на McDonald's Corp. за четвъртото тримесечие изостават от очакванията на инвеститорите, тъй като растежът се забавя отчасти поради сътресенията в Близкия изток, съобщава Bloomberg.

Сравнимите продажби, ключов показател за ресторантьорската индустрия, са нараснали с 3,4% през периода, изтъква компанията, управляваща едноименната верига за бързо хранене. Това е най-бавния темп на растеж от четвъртото тримесечие на 2020 г. и изостава от оценката на анкетирани от Bloomberg анализатори.

Перспективите бяха понижени след предупреждението на главния изпълнителен директор Крис Кемпчински за „значително въздействие върху бизнеса“ в Близкия изток. Сегментът, който включва региона, който представлява около 10% от приходите на McDonald's, изостава значително от прогнозите.  

След избухването на войната в Газа веригата се превърна в една от най-известните цели за бойкот в мюсюлманските нации заради възприеманата от нея позиция по отношение на конфликта, както и статута ѝ на една от най-известните американски марки. Компанията многократно е казвала, че нейните ресторанти се управляват независимо от местни оператори.

Растежът в други региони също отслабна. В САЩ по-високите цени помогнаха за стимулиране на ръста на продажбите в размер на 4,3%, което е малко под пазарната оценка и около половината от темпа на растеж за третото тримесечие.

Подобно е положението и на международните пазари, където McDonald's оперира чрез франчайзинг. Резултатите са силни в Обединеното кралство, Германия и Канада, докато във Франция се наблюдава спад.

Ръстът на продажбита на McDonald's се забавя заради войната в Газа. Графика: Bloomberg

Кемпчински казва, че компанията е „уверена в устойчивостта на нашия бизнес на фона на макро предизвикателства, които ще продължат да съществуват през 2024 г.“.

Ръководството на McDonald's обяви по-рано, че по-високите лихвени проценти и инфлацията оказват натиск върху потребителите, като същевременно отчита ефектите от забавянето на китайската икономика.

Резултатите за четвъртото тримесечие включват такси от 138 млн. долара, които McDonald's приписва на отписването на софтуер, който вече не се използва, и на разходите за преструктуриране. Като се изключат тези елементи, печалбата на акция от 2,95 долара надминава очакванията на анализаторите.

McDonald's очаква да добави 1600 нови търговски обекта по целия свят тази година на фона на силния тласък към растеж. Веригата повтори насоките, че новите обекти ще повишат продажбите, генерирани от франчайзинг и управлявани от партньори магазини с около 2% тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:25 | 05.02.24 г.
fallback
Още от Свят виж още