IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Въпреки увеличението на цените Nestle разочарова с печалбата си

Компанията успя да пренесе по-високите си разходи към потребителите

10:03 | 16.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Nestle отчете по-слаба от очакваното годишна нетна печалба, въпреки че най-голямата група за производство на храни в света прехвърли по-високите си разходи за суровини на потребителите, като повиши цените, предава Ройтерс.

Производителят на шоколадовите десерти KitKat и кафето Nescafe заяви, че нетната му печалба е спаднала до 9,3 млрд. швейцарски франка (10,08 млрд. долара). Така тя не е отговорила на прогнозата на анализаторите за 11,6 млрд. франка.

Нетната печалба достигна 16,9 млрд. франка година по-рано, когато компанията реализира голяма печалба от продажбата на дела си в L’Oreal. Сегашният по-слаб резултат се дължи и на факта, че маржовете леко се понижиха през последната година.

Приходите от продажби са нараснали до 94,4 млрд. франка, но се оказаха под очакваните 95,02 млрд. франка, въпреки увеличенията на цените, направени през годината.

Инфлацията се ускори до безпрецедентни нива, натискът върху разходите за живот се засили и ефектите от геополитическото напрежение се усетиха по целия свят.
Марк Шнайдер
главен изпълнителен директор на Nestle

Индустрията за пакетирани храни повиши цените на стоките си, за да се справи с нарастващите разходи за всичко – от какао до слънчогледово олио и пшеница. Индустрията вече се беше сблъскала с проблеми с веригата на доставките по време на Covid-19 и с по-високите разходи за суровини, след като Русия нахлу в Украйна, което допълнително повиши цените на енергията и на други суровини.

Nestle каза, че органичният ръст, който не взема предвид влиянието на придобиванията и валутните колебания, е достигнал 8,3%, под очакваните 8,6%. Nestle се прицелваще към органичен растеж от 8% за годината.

Цените са най-големият компонент, допринесъл за органичния растеж, нараствайки с 8,2%. Обемите обаче са се увеличили само с 0,1% през годината.

Главният изпълнителен директор Марк Шнайдер призна, че средата е особено предизвикателна за потребителите. 

„Миналата година донесе много предизвикателства и трудни избори за семействата, общностите и бизнеса. Инфлацията се ускори до безпрецедентни нива, натискът върху разходите за живот се засили и ефектите от геополитическото напрежение се усетиха по целия свят“, коментира той. „Органичният растеж беше стабилен, маржовете продължиха да бъдат устойчиви, а увеличението на печалбата ни на акция беше силно“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:03 | 16.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още