fallback

Nestle: Световният пазар на храни и напитки се свива

Големите компании за потребителски стоки увеличават продажбите чрез остри ценови повишения през последните тримесечия, но много отчетоха спад в обемите

15:27 | 28.09.23 г.

Компанията за потребителски стоки Nestle заяви, че общото количество храни и напитки, продадени в цял свят, намалява от началото на годината, подчертавайки предизвикателството пред сектора, съобщава Bloomberg.

“Хората потребяват по-малко или ядат по-малко, или изхвърлят по-малко, или се хранят повече навън“, каза напускащият главен финансов директор Франсоа-Ксавие Рожер по време на конференция на Bernstein в четвъртък. „Трудно е да знаем. Не мисля, че това ще продължи“.

Големите компании за потребителски стоки увеличават продажбите чрез остри ценови повишения през последните тримесечия, но много отчетоха спад в обемите. Nestle не е повишила цените много от началото на април, каза Рожер.

Американските потребители остават устойчиви, но краят на субсидиите от времената на Covid и спестяванията започват да влияят на потреблението, каза той. Бизнесът на Nestle в Китай не се възстановява толкова бързо, колкото компанията е очаквала.

Рожер заяви, че Nestle е оптимистично настроена за Европа, след като миналата година е била разтревожена за достъпа на пазара до енергия.

Акциите на Nestle поевтиняват с 1% в четвъртък. Миналата година цената им отчете спад от около 4%.

Швейцарската компания произвежда храни, вариращи от шоколадчетата KitKat до бульоните Maggi и преоформя портфолиото си, тъй като е все още оптимист, че потребителите искат по-здравословни продукти. Nestle обяви цел в четвъртък да увеличи продажбите на по-хранителните продукти с 25 млрд. швейц. франка (27 млрд. долара) до 2030 г. Това ще бъде с около 50% повече от нивата през 2022 г.

61-годишният Рожер, който ще бъде заменен от Анна Манц – финансов шеф от London Stock Exchange Group, е уверен, че напуска Nestle в добра форма, докато предприема следващата „вълнуваща“ стъпка в кариерата си, която все още не е обявена.

Той заяви, че Nestle продължава да проучва сделки, но за повечето компанията не смята, че е „задължително“ да ги има. Производителят на храни може да направи малки придобивания, които ще засилят ръста на печалбата, добави той.

Nestle вероятно ще преразгледа програмата си за изкупуване на акции следващата година, каза главният финансов директор. Компанията може да финансира изплащането на дивиденти за 7 млрд. франка и 3 млрд. франка за обратно изкупуване всяка година, добави той.

На въпрос за дела на Nestle в L’Oreal Рожер каза, че поддържането на дела малко над 20% позволява на компанията да включва печалбата на френския козметичен производител във финансовите си отчети и че спадането под този праг ще засегне печалбата на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:30 | 28.09.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още