Estée Lauder Cos. прогнозира ръст на приходите, който се оказа под очакванията на анализаторите – знак, че дългоочакваното възстановяване на козметичната компания се е сблъскало с нова пречка, пише Bloomberg.
В понеделник компанията заяви, че очаква между 1% спад и 2% ръст на приходите си за настоящата фискална година. Анализатори, анкетирани от Bloomberg, прогнозират 5,6% увеличение на показателя до 16,5 млрд. долара. Козметичният гигант посочва продължаващите спадове на престични козметични продукти в Китай, което отразява „постоянните слаби настроения сред китайските потребители“.
„Въпреки че прогнозата за нашите приходи и печалба за фискалната 2025 г. са разочароващи, тази година ще направим важни крачки, докато променяме стратегията си“, коментира главният изпълнителен директор Фабрицио Фреда.
Цената на акциите на компанията се понижи с 8,4% преди началото на борсовата търговия в Ню Йорк.
По-рано днес Estée Lauder заяви, че дългогодишният главен изпълнителен директор ще се оттегли в края на юни 2025 г. Фреда разработи план за връщане на една от най-големите козметични компании в света към успеха и да ѝ възвърне част от пазарния дял, който отстъпи на конкуренти като L'Oréal и по-малки брандове в САЩ и Китай. Той обеща да намали разходите, да се възползва по-бързо от тенденциите за красота в социалните мрежи и да се ориентира към продажбата на стоки на някои от брандовете, включително Clinique, в Amazon.com. Estée Lauder отдавна избягваше последното от опасения, че може да подкопае възприятието на потребителите за нейните марки като по-висок клас.
Компанията се измъква от финансова дупка, причинена от срива в продажбите в безмитни магазини, предимно в туристически дестинации в Китай и други части на Азия. След пандемията пътуванията се възстановяват по-бавно, отколкото очакваха ръководителите на Estée Lauder. Въпреки че бизнесът с търговия на дребно по време на пътувания започна да се възстановява през тримесечието, завършило на 31 март, потребителското търсене в Китай, както и в САЩ, е слабо. И двете страни донесоха огромен растеж на компанията в годините преди пандемията.
Ръководството на Estée Lauder също така се опитва да възстанови доверието на инвеститорите и анализаторите, след като през изминалата година многократно сви прогнозите, оставяйки на моменти впечатлението, че няма солидна представа за динамиката, влияеща на бизнеса.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ