Годишен ръст на оборота от 28% за последната финансова година (1 октомври 2023-30 септември 2024 г.) и 24% повече инвестиции отчете dm България при представянето на годишните си финансови резултати.
В последните години страната ни заедно с Румъния и Сърбия се подрежда в топ 3 сред държавите, в които dm оперира, по отношение на развитие на оборота, каза председателят на борда на управителите на dm България Андрей Петров. За 2023/2024 г. веригата дрогерии е реализирала приходи от продажби в страната в размер на близо 400 млн. лв.
За финансовата година броят на магазините се е увеличил със 7, като нови обекти са отворени в Карлово, София, Асеновград, Елин Пелин, Равда и Бургас.
Служителите са се увеличили с 15,5% спрямо предходната година и вече са 1475 души.
Компанията е инвестирала над 14 млн. лв. за периода в развитие на филиалната мрежа, което включва както откриване на нови магазини, така и подобряване на клиентското изживяване във вече съществуващите. Понастоящем обектите се помещават на 39 хил. кв. м. търговска площ – ръст от 6,9% спрямо предходната година.
Още в рамките на настоящата календарна година се очаква да бъдат включени и каси за самообслужване, стана ясно от отговор на Петров на журналистически въпрос. Пилотно това ще бъде направено в 6 магазина, а впоследствие ще се предостави като възможност и на други места.
Веригата, която присъства в България от 15 години, представи пред журналисти резултати и за развитието си от 2009 г. насам. През първата година реализираният оборот е в размер на 7 млн. лв. В следващите пет години акумулираният оборот е 256 млн. лв., а до 2019 г. достига 826 млн. лв. Към 2024 г. за 15-те години той вече е над 2 млрд. лв.
Снимка: dm България
Онлайн пазаруването все още не е на мода
В магазини от веригата у нас месечно пазаруват почти 1,6 млн. клиенти. Те са най-често жени на възраст от 16 до 65 години. Най-младите предпочитат да гледат всички продукти онлайн, преди да ги закупят, и пазаруват основно козметика. Следващата възрастова група – на предимно семейни жени с малки деца, представлява най-лоялната за магазините, обясни Цонка Иванова-Терзиева, управител с ресор „Маркетинг и снабдяване“.
В рамките на отчетния период dm регистрира ръст от близо 53% в онлайн продажбите и увеличение от около 55% на поръчките през онлайн магазина и приложението „Моят dm“. През самото приложение са минали 64% от поръчките. Същевременно онлайн търговията в България все още е на начален етап от развитието си, каза Иванова. Компанията не съобщава данни за дела на клиентите, които избират да пазаруват през интернет, но към този момент той е малък, с потенциал за развитие в бъдеще.
Ако в първите години от присъствието на dm в България клиентите са наблягали на козметика и спиралата за мигли е била най-търсеният продукт, по време на COVID топ продукти са дезинфектантът и тоалетната хартия. Днес най-продаваните продукти са микс от всички категории, които веригата предлага, обясни Иванова.
В посока еко и устойчивост
По време на събитието беше представена и новата концепция за визията на магазините dm отвътре с нови декоративни елементи, като в момента тя може да се види в пет магазина в София и в някои от филиалите – Асеновград, Пазарджик и Пловдив.
Новите елементи се произвеждат от рециклируеми материали и се правят модулно, така че да не се налага подмяната на цял елемент при нужда от удължаването му, обясни Андрей Петров.
Той изтъкна и работата на компанията в посока енергийна ефективност, като осветлението и в търговските зали, и в обслужващите помещения, е подменено с LED. Инвестира се и във фотоволтаични системи. С цел енергоспестяване е съкратено и времето за осветяване на рекламните съоръжения на dm извън магазините.
dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm-drogerie markt. Подгрупата Австрия и ЦИЕ обхваща общо 12 държави от региона, включително и България, и отчита ръст на оборота за финансовата 2023/2024 г. от 16,5% до 5,25 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1947 магазина от над 28 300 служители.
dm България се присъединява към групата през 2009 г. с първия си магазин във Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 114 магазина в 44 града в страната.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна