IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

dm България отчете 45% ръст на годишния оборот до 310 млн. лв.

Биохрани, бебешки продукти и козметика за лице по екостандарти са сред най-търсените на пазара, отчете компанията

20:57 | 19.10.23 г. 1
Снимка: dm България
Снимка: dm България

Веригата дрогерии dm България отчете 44,6% ръст на годишния оборот до 310,6 млн. лева за финансовата 2022/2023 година благодарение на по-големия брой клиенти и развитието на мрежата за продажби.

"Рекордният за компанията оборот се дължи на непрекъснатото разширяване на асортимента. Към момента онлайн могат да бъдат закупени над 11 хиляди стоки и това е ръст от близо 30% на годишна база", съобщи Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“.

С 29% се е увеличил броят на клиентите на dm България за периода от 1 октомври 2022 г. до 30 септември тази година. Основният принос за това повишение имат съществуващите магазини, при които среднодневният брой на клиентите на магазин е нараснал с 18%. Ръстът до 29% се допълва от новите 12 филиала и онлайн магазина.

Източник: dm България Източник: dm България

Клиентското преживяване при пазаруване е на първо място, когато се оценява качеството на една компания в конкурентна среда. След него се нареждат асортиментът,  устойчивостта на компанията, лоялността и цената. Това показва сравнение между конкуренти в търговията с дрогерийни стоки в проучване на австрийската агенция за маркетингови проучвания Spectra на пазара за 2022 г. Според него за изминалата финансова година във всички подразделения на групата за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) dm drogerie markt се отчита ръст на броя на клиентите на ден на локация. Средно за групата той е бил 12,8% в сравнение с предходната финансова година.

dm България е част от подгрупата Австрия и ЦИЕ, без Германия и Полша, която обхваща общо 12 държави от региона. Ръстът на оборота за финансовата 2022/2023 година е с 23,1% до 4,5 млрд. евро. Оборотът е реализиран в 1910 магазина от близо 28 200 служители.

Източник: dm България Източник: dm България

„За една година съществуване клиентите оцениха предимствата на онлайн модела на пазаруване, което се доказва от факта, че средният размер на онлайн сметката е над три пъти по-висок в сравнение с този във физическите магазини на веригата. Освен това, през интернет хората купуват четири пъти повече продукти спрямо посещението във физическите филиали“, посочи Терзиева.

Председателят на борда на управителите на dm България Андрей Петров потвърди, че в основата на ръста са ефективният бизнес модел на dm, ценовата стратегия „Трайно изгодно“ и развитието на онлайн магазина.

Ценовата стратегия гарантира, че цената на даден продукт няма да се променя поне четири месеца след датата, посочена на етикета на всеки продукт. Малко след като започна работа онлайн магазинът, dm България предложи и приложението "Моят dm" с множество функционалности – възможност за проверяване на наличност на стока в онлайн магазина или в предпочитания физически филиал при търсене в различни категории, или по бранд.

От компанията съобщиха, че до края на 2024 г. в България ще има над 120 dm магазина, като новите от тях ще са с по-нисък СО2 отпечатък.

Мащабни инвестиции в развитие на филиалната мрежа се реализират в цялата dm подгрупа Австрия, България и региона. През последната година са вложени близо 118 милиона евро за откриване на нови обекти и пълна промяна на съществуващите. Целта е намаляване на въглеродния отпечатък и потреблението на енергия на магазините. Например, за изработването на магазинното обзавеждане се предпочитат рециклирани и напълно рециклируеми материали.

Според плановете на dm България, от 2025 г. поне 30% от пластмасата, използвана за обзавеждане на магазините, трябва да е от рециклиран материал, а до 2040 г. тази цел трябва да се изпълни 100%.

Друга стъпка за намаляване на въглеродния отпечатък на dm България е използването на „зелена“ енергия. Вече два от магазините работят с електричество, добито от фотоволтаици - в гр. Кърджали и в София на бул. "Ботевградско шосе". Компанията планира изграждането на фотоволтаични инсталации и върху други свои магазини през 2024. През изминалата финансова година логистичният център на dm България, заедно с половината физически магазини, се захранват от чиста енергия, която е 100% добита от възобновяеми източници.

Инициативата на компанията за опазване на околната среда е „Ще остана опаковка и в следващия си живот“. От началото ѝ през септември 2021 г. са събрани над 13 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и използвани в производството на нови опаковки на продуктите от dm марките.

Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е разширяването на мрежата от станции за повторно пълнене на био препарати на марката Planet Pure. В България вече има четири такива инсталации в градовете София и Пловдив.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:58 | 19.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
Дядо Коледа
преди 6 месеца
Хвалят се с обороти, но не видяхме хвалбата за размера на печалба и платен корпоративен данък. Данъчните спят или са нахранени ? На 310млн.лв. приходи, ако нямат 30млн.лв. печалба и платен 3млн. Корпоративен данък, .....има нещо гнило в Дания.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още