PepsiCo Inc. запази годишната си прогноза и отчете ръст на продажбите, който надмина очакванията на анализаторите, позовавайки се на силен растеж на международно ниво, съобщава Bloomberg.
Компанията, която притежава марките Gatorade, Lipton и Quaker, отчете органичен ръст на продажбите от 2,1% през второто тримесечие, надминавайки пазарната оценка.
Печалбата на акция достига 2,12 долара, която също е по-висока от очакванията на Wall Street.
„Нашият международен бизнес импулс продължава, докато бизнесът ни в Северна Америка подобри своите резултати и конкурентоспособност в ключови подкатегории и канали“, изтъква главният изпълнителен директор на PepsiCo Рамон Лагуарта, цитиран от Bloomberg.
Компанията потвърди прогнозата си за фискалната 2025 година за едноцифрен органичен растеж на приходите и основна печалба, приблизително на нивото от предходната година. PepsiCo заяви, че все още очаква „допълнителни разходи около веригата на доставки“, включително от мита, през останалата част от 2025 г.
С широка гама от продукти - от зърнени закуски и плодови сокове до солени продукти и безалкохолни напитки, компанията работи за преодоляване на тенденцията към по-здравословни, по-малко преработени храни. Ръководители заявиха наскоро, че се стреми да предложи по-голямо разнообразие от ценови нива, за да привлече купувачите с ограничен бюджет.
Производителят на газирани напитки и закуски заяви, че премахва синтетичните оцветители от училищните храни в САЩ до началото на предстоящата учебна година. PepsiCo изтъква, че също така ще разшири употребата на авокадо и зехтин в определени марки и ще добави протеини, фибри и пълнозърнести храни към някои от своите продукти.
Компанията също така обяви стремежа си да увеличи количеството предложения с ниско съдържание на захар и без захар, което е помогнало на търговската ѝ марка Pepsi да увеличи пазарния си дял.
Ден по-рано президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви в публикация в Truth Social, че конкурентът на Pepsi, Coca-Cola Co., се е споразумяла да използва тръстикова захар в напитките Coca-Cola, продавани в САЩ, вместо царевичен сироп.

