Шведската автомобилна компания Volvo Cars отчете рязък спад на коригираната оперативна печалба за второто тримесечие и заяви, че търсенето остава притиснато на фона на търговските бариери.
Тримесечната оперативна печалба на Volvo спада до 2,9 млрд. шведски крони (297,89 млн. долара) от 8 млрд. крони година по-рано, съобщава Ройтерс, цитирайки отчета на концерна.
„Търсенето остава слабо и нестабилно, повлияно от отслабващото потребителско доверие и въвеждането на допълнителни мита, които продължават да представляват предизвикателства за автомобилния сектор“, изтъква компанията.
Брутният марж, показател, който инвеститорите и анализаторите следят внимателно, за да оценят въздействието на митата върху бизнеса, спада през тримесечието до 13,5% в сравнение с 18,2% за предходния тримесечен период.
Volvo е първият европейски автопроизводител, който представя очаквано мрачен финансов отчет, тъй като слабото търсене на електрически превозни средства, наред с нарастващата конкуренция в лицето на базираните в Китай марки, притиска концерните наред с американските мита.
Промяна в стратегията за продажби в САЩ
Volvo заяви, че е намалила гамата си от модели за САЩ, подчертавайки проблемите, с които се сблъсква по-широкият сектор заради търговските бариери, издигнати от президента Доналд Тръмп.
Шведският автомобилен производител, част от групата на китайската Geely Holding, заяви, че изтегля гама от седани и комбита в САЩ, тъй като интересът е намалял, информира Ройетрс.
Volvo е един от най-силно застрашените концерни от американските мита върху вноса на автомобили, тъй като по-голямата част от превозните ѝ средства се произвеждат в Европа или Китай.
Налозите върху превозните средства, произведени извън САЩ, които бяха наложени на 1 април, помрачиха пазарните условия за чуждестранните продавачи на американския пазар.
Митата на Белия дом върху колите, внасяни от Европа, и 100% налози върху китайския внос принудиха редица автомобилни концерни да преосмислят продуктовите си стратегии за САЩ, като британската Aston Martin обяви, че ограничава износа за американския пазар, а японската Nissan спря производството на автомобили в САЩ, предназначени за Канада.
Индустриални експерти предупредиха, че автомобилните производители, които не могат сами да поемат разходите около митата или да ги прехвърлят на потребителите, просто ще спрат да продават тези модели на американския пазар.
Volvo предлага вече само около половината от своята глобална гама от 13 модела на американския пазар. Освен комбито V60, компанията ще продава единствено SUV-ове в страната.
Това означава, че седаните вече няма да се предлагат в САЩ. Производството на S60 в завода на Volvo в Южна Каролина спря миналата година, продажбите на произведения в Китай S90 бяха преустановени, като Volvo посочи, че новият седан ES90 не може да се продава на печалба в страната.
В световен мащаб компанията се отказва и от едно от последните си останали комбита, V90, тъй като търсенето му намалява.
Volvo заяви също, че произведеният в Европа електрически модел EX40 е временно спрян в САЩ, като се очаква продажбите да бъдат рестартирани „скоро“. Компанията не посочва причина.
Когато се сблъскват с мита, производителите на автомобили са склонни да се фокусират върху продажбата на модели с висок марж, въпреки че Анди Палмър, бивш изпълнителен директор на Aston Martin, заяви, че подобна стратегия може да има смесени резултати.
„Някои (клиенти) или ще отидат при друга компания“, или ще бъдат принудени да купят модел, „който не са искали“, изтъква Палмър.
Друг електромобил на Volvo, EX90, започва в САЩ на цена от 81 290 долара, като засега моделът не успява да набере популярност сред американските потребители, като през първата половина на 2025 г. са продадени по-малко от 2 хил. броя от него.
Старт на производството на SUV XC60 в САЩ
Volvo изтъква, че ще започне производството на средния по размер SUV XC60 в Южна Каролина в края на 2026 г.
Промяната подчертава уязвимостта на автомобилния производител към митата на Тръмп, посочва Ройтерс.
Компанията произвежда в САЩ само SUV-а EX90. Главният изпълнителен директор Хакан Самюелсон заяви, че е необходимо да се прибави и производството на хибриден модел към графика на завода.
Самуелсон посочва, че Volvo ще се нуждае от до две години, за да разшири производството на автомобили в САЩ.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим