Базираният в Нидерландия автомобилен концерн Stellantis ще прекрати програмата си за разработване на технология за водородни горивни клетки и вече няма да пуска на пазара превозни средства, задвижвани с водород, тъй като не вижда развитие на пазара в средносрочен план, съобщава Ройтерс.
Групата заяви, че решението се дължи на ограничената наличност на зарядната инфраструктура с водород, високите капиталови изисквания и необходимостта от по-големи стимули за покупка за клиентите.
„Пазарът на водород остава нишов сегмент, без перспективи за средносрочна икономическа устойчивост“, заяви Жан-Филип Импарато, главен оперативен директор на Stellantis за Европа.
Той подчерта, че автомобилният производител трябва „да предприеме ясни и отговорни решения, за да гарантира своята конкурентоспособност и да отговори на очакванията на своите клиенти с напредъка при електрическите и хибридни леки и лекотоварни превозни средства“.
Групата заяви, че не очаква приемането на микробуси с водородни клетки преди края на десетилетието.
Масовото производство на новата серия Pro One на Stellantis беше планирано да започне през лятото в Хорден, Франция, и Гливице, Полша.
Решението няма да повлияе на персонала в производствените обекти на Stellantis, подчертава групата. Тя добавя, че всички научноизследователски и развойни дейности, фокусирани върху водородната технология, ще бъдат пренасочени към други проекти.
През 2023 г. Stellantis придоби дял в стартъпа за водородни технологии Symbio, като покупката трябваше да засили устрема на групата към декарбонизация.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца Толкоз ли беше водородната революция? Ех, няма я водородната зелка, да обясни защо така се получи. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар