Акциите на Renault SA отчитат най-големия си ценови спад от 2020 г. насам, след като френският автомобилен производител понижи прогнозата си за рентабилност и назначи Дънкан Минто за временен главен изпълнителен директор, съобщава Ройтерс.
Акциите на Renault поевтиняват с над 16% на борсата в Париж към обяд, като това е най-големият спад от началото на пандемията от Covid-19. Късно във вторник компанията коригира надолу прогнозата си за оперативния марж за тази година до около 6,5%, от поне 7% преди това.
Позовавайки се на засилващата се конкуренция и спада на автомобилния пазар, производителят също така понижи очакванията си за свободния паричен поток до между 1 млрд. евро и 1,5 млрд. евро, като предишната му оценка беше за поне 2 млрд. евро.
Минто, настоящ финансов директор на групата, поема поста от Лука де Мео, който напуска, за да оглави компанията майка на марката Gucci, Kering SA. Търсенето на дългосрочен лидер продължава, изтъква Renault. В списъка с кандидати вклизат шефът на Dacia Дени льо Вот, директорът на веригата на доставки на Renault Франсоа Провост и бившият мениджър на Stellantis NV Максим Пикат.
Преработените насоки подчертават предизвикателствата, пред които е изправен следващият управленски екип на Renault, включително приглушеното търсене в Европа, нарастващото търговско напрежение и засилващата се конкурентоспособност на китайските производители, водени от BYD Co.
Минто и неговият дългосрочен наследник ще се опитат да продължат трансформацията на групата, започната при Де Мео, който обнови гамата на Renault и увеличи рентабилността.
По време на телефонно интервю Минто, който се присъединява към Renault във Великобритания през 1997 г., заяви, че засилващата се конкуренция и отслабващият пазар на микробуси са натежали на представянето на фирмата през юни, добавяйки, че са били въведени мерки за намаляване на разходите. Съкращенията ще бъдат фокусирани върху административните дейности, както и върху производството и научноизследователската и развойна дейност.
Новото ръководство на Renault наследява някои буксуващи бизнеси, включително звеното за електрически превозни средства и софтуер Ampere, което Де Мео не успя да листне на борсата. Освен това ръководството ще трябва да реши как да оформи съюза на Renault с японската Nissan Motor Co. и позиционирането на компанията спрямо Китай, след като Де Мео сформира инженерен екип там.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка