Nissan Motor Co. ще прекрати производството в японския завод в Опама и ще прехвърли работата към фабрика в Кюшу, тъй като финансово затрудненият японски производител на автомобили се стреми да намали разходите и капацитета си като част от по-широките усилия за преструктуриране, съобщава Bloomberg.
Фабриката в Опама, която работи от 1961 г. и осигурява работа на около 2400 работници, ще прекрати производство до март 2028 г.
Решението не е изненадващо, като се има предвид, че по-рано съоръжението попадна в списък със заводи, готвени за потенциално закриване като част от процеса на преструктуриране и намаляване на разходите в Nissan. Автомобилният производител се опитва да набере средства и да намали разходите поради бързо влошаващото се финансово и оперативно състояние, докато новият главен изпълнителен директор Иван Еспиноса иска да преструктурира компанията.
„Днес Nissan взе трудно, но необходимо решение“, изтъква Еспиноса. „Не беше лесно – нито за мен, нито за компанията – но вярвам, че това е жизненоважна стъпка към преодоляване на настоящите предизвикателства и изграждане на устойчиво бъдеще“, добавя той.
През май Еспиноса обяви планове за съкращаване на 20 хил. работни места и консолидиране на производството на компанията от 17 фабрики в 10. Съгласно плана Nissan ще намали годишното производство от 3,5 млн. превозни средства до 2,5 милиона броя.
Затварянето на завода в Опама „е най-ефективното решение, базирано на производствения капацитет, рентабилността и инвестиционния потенциал“, посочва Nissan. Компанията добавя, че „ще проучи широк набор от опции за фабриката, за да определи най-подходящия път напред“.
Други съоръжения на Nissan, разположени около фабриката в Опама, включително развойния център, тестовата писта, съоръжението за краш тестове и кея, няма да бъдат засегнати от затварянето на завода.
Буксуващият автомобилен производител търси стабилно финансиране и нови бизнес партньори, след като преговорите за обединяване с Honda Motor Co. се разпаднаха в началото на годината. Сътресенията в управлението пречат на компанията още от ареста и отстраняването на бившия председател Карлос Гон през 2018 г.
По-рано този месец Nissan набра 200 млрд. йени (1,4 млрд. долара) от продажбата на конвертируеми облигации. Продажбата на облигациите – една от най-големите в Япония от години, е част от по-широките усилия на Nissan да привлече 1 трлн. йени, за да се модернизира и да продължи да работи.
Nissan също така планира да емитира необезпечени, деноминирани в долари и евро junk облигации за 4 млрд. евро за общи корпоративни цели, включително рефинансиране на дълг.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна