Nissan Motor Co. ще прекрати производството в японския завод в Опама и ще прехвърли работата към фабрика в Кюшу, тъй като финансово затрудненият японски производител на автомобили се стреми да намали разходите и капацитета си като част от по-широките усилия за преструктуриране, съобщава Bloomberg.
Фабриката в Опама, която работи от 1961 г. и осигурява работа на около 2400 работници, ще прекрати производство до март 2028 г.
Решението не е изненадващо, като се има предвид, че по-рано съоръжението попадна в списък със заводи, готвени за потенциално закриване като част от процеса на преструктуриране и намаляване на разходите в Nissan. Автомобилният производител се опитва да набере средства и да намали разходите поради бързо влошаващото се финансово и оперативно състояние, докато новият главен изпълнителен директор Иван Еспиноса иска да преструктурира компанията.
„Днес Nissan взе трудно, но необходимо решение“, изтъква Еспиноса. „Не беше лесно – нито за мен, нито за компанията – но вярвам, че това е жизненоважна стъпка към преодоляване на настоящите предизвикателства и изграждане на устойчиво бъдеще“, добавя той.
През май Еспиноса обяви планове за съкращаване на 20 хил. работни места и консолидиране на производството на компанията от 17 фабрики в 10. Съгласно плана Nissan ще намали годишното производство от 3,5 млн. превозни средства до 2,5 милиона броя.
Затварянето на завода в Опама „е най-ефективното решение, базирано на производствения капацитет, рентабилността и инвестиционния потенциал“, посочва Nissan. Компанията добавя, че „ще проучи широк набор от опции за фабриката, за да определи най-подходящия път напред“.
Други съоръжения на Nissan, разположени около фабриката в Опама, включително развойния център, тестовата писта, съоръжението за краш тестове и кея, няма да бъдат засегнати от затварянето на завода.
Буксуващият автомобилен производител търси стабилно финансиране и нови бизнес партньори, след като преговорите за обединяване с Honda Motor Co. се разпаднаха в началото на годината. Сътресенията в управлението пречат на компанията още от ареста и отстраняването на бившия председател Карлос Гон през 2018 г.
По-рано този месец Nissan набра 200 млрд. йени (1,4 млрд. долара) от продажбата на конвертируеми облигации. Продажбата на облигациите – една от най-големите в Япония от години, е част от по-широките усилия на Nissan да привлече 1 трлн. йени, за да се модернизира и да продължи да работи.
Nissan също така планира да емитира необезпечени, деноминирани в долари и евро junk облигации за 4 млрд. евро за общи корпоративни цели, включително рефинансиране на дълг.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната