Загубата на Ola Electric Mobility Ltd. расте през първото фискално тримесечие, тъй като приходите през периода намаляват наполовина, пише Bloomberg. Резултатът сигнализира за продължаващите проблеми около индийския производител на електрически превозни средства, докато се бори с регулаторния контрол и ерозиращ пазарен дял.
Базираната в Бенгалуру фирма отчете нетна загуба от 4,28 млрд. рупии (49,8 млн. долара) за тримесечието, приключило на 30 юни, което е по-лош резултат от регистрираната преди година загуба от 3,47 млрд. рупии. Приходите спадат с 50% на годишна база до 8,28 млрд. рупии.
Загубите сигнализират за продължаващи предизвикателства за Ola Electric, която дебютира на индийската фондова борса с голямо листване преди по-малко от година. Акциите ѝ, които се сринаха ценово с близо 50% през 2025 г. на фона на множеството кризи, са най-слабо представящите се книжа в индекса BSE 500 от началото на годината.
През последните тримесечия компанията се сблъска с проблеми с доставчици, които повлияха на наличността на частите, и се затрудни да преодолее проблеми с качеството на продуктите, които претовариха сервизните центрове с ремонти, което от своя страна навреди на имиджа на марката.
Групата отчита отрицателен паричен поток от оперативна дейност в размер на 1,43 млрд. рупии през тримесечието, главно поради продължаващи оперативни загуби и по-нисък от очаквания ръст на обема на продажбите. Очаква се оперативният паричен поток от автомобилния бизнес да стане положителен по-късно през годината.
Ola Electric очаква приходите за цялата финансова година, приключваща на 31 март 2026 г., да бъдат в диапазона от 42 до 47 млрд. рупии, след като през предходния фискален период компанията записа 45,1 млрд. рупии.
Очаква се продажбите на превозни средства през годината да спаднат до между 325 хил. броя и 375 хил. броя, в сравнение с доставените през предходната година 359 221 превозни средства.
Фирмата ще рефинансира част от дълга си и води преговори с кредитори, съобщи Ola Electric, добавяйки, че очаква да го приключи процеса до следващото тримесечие.
Компанията е ангажирала банкери, за да осигури частен кредит в размер на 10 до 12 млрд. рупии, тъй като търси начин да рефинансира съществуващ банков заем.
Според данни на индийското правителство, автомобилният производител отчита пазарен дял от 18,4% през май, което е по-малко от конкурентите му Bajaj Auto Ltd. и TVS Motor Co.
Ola Electric разполага с разумни нива на запаси от редкоземни магнити, използвани в нейните електрически превозни средства, и се снабдява с материала от две държави.
Компанията е готова с „вътрешни решения“, като например двигатели без редкоземни елементи, изтъква Ola Electric. Тези части ще се включат в продуктите ѝ от следващото тримесечие.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”