Великобритания планира да въведе нови стимули, за да направи по-достъпни електрическите превозни средства, докато лейбъристкото правителство се опитва да премахне постепенно продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене, съобщава Bloomberg.
Британският министър на транспорта Хайди Алекзандър потвърди, че ще обяви нови мерки за стимулиране на продажбите на електрически превозни средства, но отказа да отговори директно на публикациите в Telegraph и Times, че стимулите ще включват до 700 млн. паунда под формата на нови субсидии и безвъзмездни средства за купувачи, които да компенсират част от високите разходи.
„Ще направим нещата по-евтини за тези, които искат да преминат към електрически превозни средства“, заяви Алекзандър.
Като част от тези усилия службата на Алекзандър обяви в неделя планове за инвестиране на 63 млн. паунда в изграждането на зарядни станции в домове и логистични депа в Обединеното кралство, включително средства за зарядни станции в жилища без алеи. Министерството на транспорта също така очерта програма на стойност 2,5 млрд. паунда в подкрепа на автомобилните производители в прехода към производство на превозни средства без емисии.
Инвестициите са част от усилията на правителството за стимулиране на продажбите на нови електрически превозни средства, които средно са два пъти по-скъпи от бензиновите аналози. Великобритания е най-големият пазар на електромобили в Европа и правителството е определило краен срок до 2030 г. за пълно спиране на продажбите на автомобили с бензинов и дизелов двигател, както и краен срок до 2035 г. за хибридите.
Статистиката за продажбите показва, че автомобилните производители не успяват да постигнат зададените от правителството цели за увеличаване на дела на продадените електрически превозни средства преди тези срокове. Автомобилните компании обвиняват за изоставането си опасенията на потребителите относно високата цена на електромобилите и липсата на зарядни станции.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца В европата сички се бият да купят "достъпен" електрокар за има-няма пересе иляди, дето върши работа почти само за градско ползване. За секи случай, добре е да се забранят коли по-стари от 5 години. Щото Зелената Коза ностра не дава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца Стимулира само Китай, ве! Още не сте ли го разбрале? отговор Сигнализирай за неуместен коментар