IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Tesla ще спасява своите продажби с разширяване в Индия

Компанията навлиза на този перспективен пазар на фона на високите мита и търговските търкания със САЩ

13:22 | 15.07.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Tesla Inc. откри първия си шоурум в Индия, представяйки електрическия Model Y на цена от близо 70 хил. долара, докато производителят на електрически превозни средства, ръководен от Илон Мъск, се стреми да навлезе на нови пазари и да компенсира забавянето на продажбите на други места, пише Bloomberg.

Търговският обект на американския концерн, който се намира във финансовия център на Мумбай, отваря врати с помощта на изложените там два електромобила Model Y. Версията със задно задвижване ще се предлага срещу 5,99 млн. рупии (69 757 долара), докато тази с по-голям пробег струва 6,8 млн. рупии.

Това е с почти една трета повече от началната цена на електромобила в САЩ без включването на федералните стимули – до голяма степен поради влиянието на индийските мита, които варират от 70% до 110%, върху вносните автомобили.

Шоурумът на Tesla в Мумбай привлече любопитни зрители и ентусиасти въпреки проливните дъждове. Изабел Фан, директор на Tesla за Югоизточна Азия, беше сред водещите лица по време на откриването на обекта.

Дългоочакваното навлизане на Tesla в Индия става факт на фона на предизвикателства в Китай и САЩ, където компанията продава най-много електромобили. Продажбите ѝ спаднаха през последното тримесечие, като Tesla иска да избегне втора поредна година на спад след мрачната 2024 г.

Американският производител отстъпва позиции в световен мащаб за сметка на китайския си конкурент BYD Co., а Индия представлява възможност за растеж на пазар, който е пренебрегнат от глобалните марки поради редица протекционистки бариери.

Очаква се Tesla да отвори втори шоурум в Ню Делхи до края на юли, като компанията е увеличила наемането на местни служители и е осигурила складови площи.

Изграждане на имидж

„Нещата все още не са големи, когато говорим за обеми“, изтъква Джей Кейл, анализатор от Elara Securities. „Но това утвърждава марката. С течение на времето, с подобряването на зарядната инфраструктура и разширяването на гамата, Tesla може да постигне големи мащаби“.

Клиентите в Индия могат да започнат да правят поръчки по-късно този месец, като първите доставки се очакват през август.

Въпреки че Model Y е най-продаваният електрически автомобил в света, малко индийци ще могат да си позволят такъв. Темпът на проникване на електрически превозни средства в страната остава под 5%, като луксозните автомобили съставляват само 1% от общите продажби там.

Tesla ще се конкурира предимно с германски производители на луксозни автомобили като BMW и Mercedes-Benz Group AG, а не играчи с фокус върху масовия пазар като Tata Motors Ltd., Mahindra & Mahindra Ltd. и MG Motor India Pvt.

Компанията на Мъск разглеждаше идеята за създаване на местна производствена база - нещо, което индийското правителство предлагаше и което би могло да заобиколи високите митата - но засега Tesla не се е ангажирала с това.

Индия в момента преговаря за търговско споразумение със САЩ, включително за потенциално намаляване на митата върху вноса на автомобили - нещо, което Мъск търси от години.

Не е ясно какво влияние, ако изобщо има такова, може да имат обтегнатите отношения на главния изпълнителен директор на Tesla с президента на САЩ Доналд Тръмп върху лобистките усилия на компанията му за намаляване на търговските бариери в Индия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:22 | 15.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още