IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Suzuki се превръща във водещ вносител на коли в Япония чрез модели, произведени в Индия

За първото полугодие Honda се класира на второ място по внос с приблизително 22 хил. автомобила, изоставайки от Mercedes

10:29 | 04.07.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

През юни Suzuki Motor Corp. задмина Mercedes-Benz Group и стана най-големият вносител на автомобили в Япония благодарение на модела Jimny Nomad и на още един популярен малък SUV, сглобяван в Индия, съобщава Bloomberg.

Японският производител на автомобили е внесъл 4780 коли в Япония през миналия месец, което представлява сериозен скок спрямо същия период на предходната година, изпреварвайки Mercedes, показват данни на Японската асоциация на вносителите на автомобили. Suzuki успя да оглави класацията и през април.

Въпреки че Honda Motor Co. е известна като дългогодишен вносител на автомобили в Япония, постижението на Suzuki е забележително, защото е значително по-малък концерн по отношение на общото глобално производство, изоставайки значително от лидера Toyota Motor Corp. Вносът на автомобили отново се превърна във водеща тема, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп използва заплахата от мита, за да окаже натиск върху Япония да внася повече автомобили, произведени в Америка.

„Японските потребители не се интересуват особено дали превозните средства са произведени в Тайланд, Индия или Япония, ако искат определена кола“, коментира Такеши Мияо, анализатор в консултантската фирма Carnorama. Той твърди, че General Motors Co., Ford Motor Co. и други американски производители на автомобили не са в състояние да генерират популярност в Япония, защото не предлагат продукти като малките кей автомобили, които да са привлекателни за местните купувачи.

Jimny Nomad, удължена версия на популярния модел Jimny на Suzuki, се радва на огромен успех в Япония. На цена от 2,65 млн. йени (18 300 долара), автомобилът е генерирал около 50 хил. предварителни поръчки, преди да бъде пуснат в продажба през април, въпреки че Suzuki си беше поставила първоначална месечна цел за продажби от 1200 броя. Това принуди автомобилния производител да спре поръчките четири дни след пазарния дебют на версията поради огромното търсене.

Suzuki планира да увеличи производството на Jimny Nomad в Индия от юли, което вероятно ще засили допълнително вноса в Япония. През октомври компанията започна да внася и друг произведен в Индия компактен SUV - Fronx. Suzuki има дълга история при производството и продажбата на автомобили и мотоциклети в Индия, където разходите за труд и производство остават ниски.

Suzuki прогнозира, че пазарът на автомобили в Индия ще достигне годишни продажби от 20 млн. броя до 2047 г. Компанията се стреми към 50% пазарен дял чрез дъщерното дружество Maruti Suzuki India Ltd. до 2030 г.

Honda също така постигна успех с произведения в Индия компактен SUV, WR-V, който беше представен в Япония през март миналата година на достъпна начална цена от около 2,1 млн. йени. Вносът на Honda скочи около 22 пъти на годишна база до 45 107 автомобила през миналата година. Компанията е и най-големият вносител в Япония през първите три месеца на 2025 г.

За първото полугодие Honda се класира на второ място по внос с приблизително 22 хил. автомобила, изоставайки от Mercedes, която записа 25 016 броя. Suzuki се нарежда на трето място, докато Nissan е на девета позиция с произведения в Тайланд кросоувър Kicks.

Jeep, част от европейския автомобилен производител Stellantis NV, се представя сравнително добре с над 4000 продажби от януари до юни, изпреварвайки по внос General Motors и Ford.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 04.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още