IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Само 15 марки електромобили вероятно ще оцелеят в Китай до 2030 г.

Тези компании ще представляват около 75% от китайския пазар, отчитайки средно годишни продажби от 1,02 млн. автомобила, прогнозира AlixPartners

16:10 | 03.07.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Само 15 от общо 129 марки, които в момента продават електрически превозни средства и плъгин хибриди в Китай, ще бъдат финансово жизнеспособни до 2030 г., тъй като силната конкуренция принуждава индустрията да се насочи към консолидация, докато други компании са изтласкани от пазара, предупреждава консултантската фирма AlixPartners, цитирана от Ройтерс.

Прогнозите показват, че тези 15 марки ще представляват приблизително 75% от пазара на електрически превозни средства и плъгин хибриди в Китай до края на десетилетието, като всяка от тях ще има средни годишни продажби от 1,02 млн. автомобила, изтъква AlixPartners, без да уточнява имената на марките.

Все пак се очаква консолидацията в Китай да продължи с по-бавен темп, отколкото на други пазари, посочва Стивън Дайър, ръководител на автомобилните проучвания за Азия в AlixPartners. Според него местните власти може да продължат да подкрепят нежизнеспособни марки поради тяхното значение за регионалните икономики, заетостта и веригите на доставка.

Китай, най-големият автомобилен пазар в света, в момента е изправен пред ценова война и значителен свръхкапацитет, като и двете тенденции свиват рентабилността. Освен BYD и Li Auto, никой друг листнат китайски производител на електрически превозни средства не е постигнал рентабилност за цялата година.

Китайските регулатори призоваха автомобилните производители да спрат ценовите войни. Дайър обаче заяви, че войната вероятно ще продължи, но чрез „скрити“ фактори като застрахователни субсидии и финансиране с нулева лихва, а не чрез директни намаления на цените.

Коефициентът на използване на капацитета в китайските автомобилни заводи е паднал средно до 50% за страната през миналата година, най-ниското ниво от десетилетие, което оказва натиск върху печалбите, подчертава Дайър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:10 | 03.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още