Само преди няколко месеца главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме подчерта нуждата от преструктуриране на собствената си компания заради дългите цикли на разработка, прекалено високите производствени разходи и продължаващото изоставане от конкуренцията.
Сега групата се готви за обрат, пише германското издание Wirtschafts Woche.
„Ръководителите на Volkswagen са си направили правилните изводи от кризата и са на прав път“, изтъква Щефан Братцел, директор на Центъра за автомобилен мениджмънт (CAM).
Братцел и неговият екип наскоро анализираха количествено измеримите иновации на най-големите автомобилни компании в света, като заключват: никоя друга компания не е била толкова иновативна, колкото Volkswagen. Другият извод: никой доставчик на премиум услуги не е бил толкова иновативен, колкото дъщерното дружество на Volkswagen, Audi.
Резултатите са донякъде изненадващи. Шокът в Китай след коронавируса засегна особено силно Volkswagen Group. В продължение на десетилетия германците бяха лидери там и генерираха милиарди евро печалба. През 2024 г. печалбата в Китай намаля наполовина, като тази година се очаква да падне под 1 млрд. евро. Причината: китайските компании изпреварват Volkswagen по отношение на свързаността, инфотейнмънт функциите, системите за асистирано шофиране, разходите и дигитализацията.
В годишният анализ на CAM „Проучване на автомобилните иновации“ Volkswagen пада на шесто място през миналата година. Китайският производител BYD застава начело.
Връзката между продуктовите иновации и успеха в продажбите е силна, казва Братцел, особено в жадната за иновации китайска среда, където лоялността към марката е с малка стойност.
Изглежда, че Volkswagen вече е преодолял шока в Китай. Миналата година компанията представи 109 иновации на своите клиенти, включително 30 „големи дебюта“, изтъква CAM. Експертите отбелязаха подобрения във всички области: по-голям пробег при Golf 8 и „стандарти“ в инфотейнмънт системите и свързаността.
Това са коментари, които със сигурност ще зарадват публично критикуваните инженери на Volkswagen.
Тези резултати са предшествани от промените в групата през последните месеци. Сътрудничествата с по-малки доставчици на технологии вероятно са частично отговорни за тази промяна. Чрез сътрудничеството с Xpeng в Китай и Rivian в САЩ, Volkswagen може би се е позиционирал, особено във все по-важния софтуерен сектор, така че иновациите да могат да се превръщат в продукти по-бързо, посочва Братцел.
В дъщерното дружество Audi предишни организационни промени също може да са допринесли за положителните резултати. След скандала с дизеловите двигатели, станал известен като „Дизелгейт“, експертите определиха ситуацията сред инженерите на групата като „състояние на шок“. Сега това изглежда бавно се разсейва, изтъква Братцел.
Като цяло, германските доставчици се представят по-добре в класацията на CAM спрямо предходната година. Почти една четвърт от всички иновации идват от Германия. Това се дължи главно на Volkswagen и в по-малка степен на Mercedes и BMW.
Следователно призивът за обрат в германската автомобилна индустрия изглежда има своите положителни ефекти. Първо трябва да се потвърдят положителните знаци. Тази класация за иновации обаче потвърждава и друго нещо: Китай ще остане автомобилна сила и в бъдеще. Почти половината от всички иновации през миналата година отново се дължат на китайски доставчици. В хода на продължаващата консолидация на пазара изкристализира група от шест компании, в която влизат, освен Volkswagen и Audi, BYD, SAIC, Geely и Nio.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 4 месеца До: khao кое му е изненадващото бре олюв? Че царете на дизелгейта са нагласили някаква класацийка за да изпъкнат и те с нещо? Статията е ала-бала, а тия там сменения дизайн на виртуален бутон го броят за иновация. Големи новатори, дръж са да не паднеш. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца изненадващо за *** и тииикви ръсещи опорки! :D:D за училите не е! отговор Сигнализирай за неуместен коментар