Бъдещето на подразделението за задвижващи системи на германския доставчик ZF е поставено на риск. Един от вариантите, който ръководството разглежда, е цялостно излизане от този бизнес, пише WirtschaftsWoche, позовавайки се на източници, запознати с плановете.
Преди това Handelsblatt разкри, че ръководството на ZF обмисля варианти за подразделението за „електрифицирани задвижвания“. Въпреки че името подсказва друго, подразделението обединява не само изцяло електрическите задвижвания, но и всички технологии за задвижване на леки автомобили, включително хибриди и конвенционални превозни средства.
Сред сценариите, които се обсъждат в момента, е отделяне, при което звеното първоначално ще бъде отделено от останалата част от групата и след това ще бъде отворено за покупка от партньор.
Подобно отделяне би засегнало повече от 32 000 служители и приходи от продажби от 11,5 млрд. евро – приблизително една пета от работната сила на групата и една четвърт от приходите ѝ.
Както WirtschaftsWoche съобщава, ръководството обмисля и сценарий за „намаляване на производството“. Това вероятно е само умишлено постепенно прекратяване на дейността. ZF потвърди това пред WirtschaftsWoche, но определи сценария като „малко вероятен и стратегически нежелан“.
Сценарият за „намаляване на производството“ вероятно служи само като опция в случай, че не бъде намерен партньор за бизнеса.
Говорител на ZF заяви, че „трябва да се проучат и алтернативи, когато не можем да намерим партньор. Най-неблагоприятният сценарий би бил постепенно прекратяване на активния бизнес без разработване на нови продукти“.
В момента постепенното премахване на целия бизнес със задвижващи системи е по-скоро крайна мярка, но такава, за която концернът трябва да е подготвен в случай на промени. Всъщност ZF все още работи по нови разработки в своето подразделение – по-рано тази седмица, на специално организиран „Ден на технологиите за електрическа мобилност“, компанията представи нови решения от звеното, включително по-нататъшно развитие на осемстепенната хибридна трансмисия, както и новата платформа за електрическо задвижване SELECT, с която доставчикът се стреми да предостави на клиентите подходящи решения за задвижващи системи бързо и рентабилно от няколко модулни системи за електродвигатели, инвертори, конвертори, редуктори и софтуер.
ZF планира да вземе решение за бъдещето на подразделението през втората половина на годината.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна