Бъдещето на подразделението за задвижващи системи на германския доставчик ZF е поставено на риск. Един от вариантите, който ръководството разглежда, е цялостно излизане от този бизнес, пише WirtschaftsWoche, позовавайки се на източници, запознати с плановете.
Преди това Handelsblatt разкри, че ръководството на ZF обмисля варианти за подразделението за „електрифицирани задвижвания“. Въпреки че името подсказва друго, подразделението обединява не само изцяло електрическите задвижвания, но и всички технологии за задвижване на леки автомобили, включително хибриди и конвенционални превозни средства.
Сред сценариите, които се обсъждат в момента, е отделяне, при което звеното първоначално ще бъде отделено от останалата част от групата и след това ще бъде отворено за покупка от партньор.
Подобно отделяне би засегнало повече от 32 000 служители и приходи от продажби от 11,5 млрд. евро – приблизително една пета от работната сила на групата и една четвърт от приходите ѝ.
Както WirtschaftsWoche съобщава, ръководството обмисля и сценарий за „намаляване на производството“. Това вероятно е само умишлено постепенно прекратяване на дейността. ZF потвърди това пред WirtschaftsWoche, но определи сценария като „малко вероятен и стратегически нежелан“.
Сценарият за „намаляване на производството“ вероятно служи само като опция в случай, че не бъде намерен партньор за бизнеса.
Говорител на ZF заяви, че „трябва да се проучат и алтернативи, когато не можем да намерим партньор. Най-неблагоприятният сценарий би бил постепенно прекратяване на активния бизнес без разработване на нови продукти“.
В момента постепенното премахване на целия бизнес със задвижващи системи е по-скоро крайна мярка, но такава, за която концернът трябва да е подготвен в случай на промени. Всъщност ZF все още работи по нови разработки в своето подразделение – по-рано тази седмица, на специално организиран „Ден на технологиите за електрическа мобилност“, компанията представи нови решения от звеното, включително по-нататъшно развитие на осемстепенната хибридна трансмисия, както и новата платформа за електрическо задвижване SELECT, с която доставчикът се стреми да предостави на клиентите подходящи решения за задвижващи системи бързо и рентабилно от няколко модулни системи за електродвигатели, инвертори, конвертори, редуктори и софтуер.
ZF планира да вземе решение за бъдещето на подразделението през втората половина на годината.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца