Големите германски автомобилни производители водят преговори с Вашингтон за евентуално споразумение за митата, които президентът на САЩ Доналд Търмп наложи върху вноса на автомобили, съобщава Ройтерс. Компаниите се стремят да използват американските си инвестиции и износа като лост за смекчаване на бариерите.
BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen се надяват, че преговорите с Министерството на търговията на САЩ биха могли да доведат до сделка през юни, но всичко ще зависи от това дали компаниите ще се ангажират със значителни инвестиции, които биха повлияли на решението на американската администрация, изтъкват източници, запознати с преговорите.
Автомобилните производители сигнализираха за някои планове за разширяване в САЩ, откакто Тръмп започна да отправя заплахи за въвеждане на мита.
Mercedes ще премести производството на своя популярен SUV GLC в Алабама от 2027 г., а BMW обмисля добавяне на смени във фабриката в Спартанбърг. Междувременно Audi, част от Volkswagen, планира да произвежда някои модели в САЩ, въпреки че марката твърди, че този план се е обмислял още преди втория мандат на Тръмп.
BMW, която настоятелно призова Европейския съюз (ЕС) да намали митата върху вноса на автомобили от САЩ от 10% на 2,5%, е най-големият износител на автомобили от САЩ по обем. Mercedes също изнася големи количества от завода си в Алабама, центъра на производството на SUV модели.
Кредити за експорт
Съгласно обсъжданите предложения германските производители на автомобили ще получават кредити за автомобили, които изнасят от САЩ, които след това биха могли да бъдат приспаднати от митата, посочва източник.
Според данни на ЕС САЩ са петият по големина източник на внос на автомобили за ЕС, след Китай, Япония, Великобритания и Турция.
Европейската комисия (ЕК) полага по-големи усилия за постигане на споразумение с Вашингтон за прекратяване на американските мита върху стоки от ЕС или поне за предотвратяване на тяхното увеличение.
Брюксел поиска от водещите компании и изпълнителни директори в Европа подробности за техните инвестиционни планове в САЩ като лост за преговори.
Въпреки това Комисията се готви и за ответни мерки, ако преговорите се провалят, като моторните превозни средства са сред най-ценните артикули в списък, публикуван от изпълнителния орган на ЕС по-рано този месец.
Търговската стратегия на Тръмп допълнително засили натиска върху германската автомобилна индустрия, която се сблъсква със слабо търсене в Европа и силната конкуренция.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си