Сделката на Amazon със Stellantis за създаване на автомобилен софтуер, който компаниите се надяваха да трансформира шофирането, "се прекратява", съобщава Ройтерс.
Проектът на Stellantis SmartCockpit, който трябваше да разчита на технологията на Amazon, е поредният пример за това как традиционните автомобилни производители се затрудняват да работят с компании от Силициевата долина за въвеждане на по-усъвършенстван софтуер за превозни средства.
„Stellantis остава ценен партньор за Amazon, като компаниите продължават да работят заедно по редица инициативи“, посочват партньорите, добавяйки, че решението за прекратяване на работата по SmartCockpit е взаимно.
Проектът между технологичния гигант от Сиатъл и автопроизводителя беше приветстван от главните изпълнителни директори на двете компании, когато беше обявен за първи път през 2022 г. Компаниите планираха да разработят функции, които да накарат автомобилите да се усещат като продължение на дома, като разпознават водача и персонализират настройки като термостат, навигация и дори домашна автоматизация.
Stellantis се надяваше, че софтуерният опит на Amazon ще помогне на международния автомобилен производител в надпреварата срещу компании като Tesla и китайската BYD. А за Amazon разработката трябваше да служи като прототип за по-широко внедряване на технологията в индустрията.
Автомобилният софтуер се очерта като една от най-важните и трудни области, в които традиционните производители автомобили трябва да напреднат. Голяма част от това, което съвременните автомобили предлагат, се базира на код, включително усещането за спирачките, информационно-развлекателната система и усъвършенстваните функции за подпомагане на водача, като например автоматизираното управление – за които производителите на автомобили могат да начисляват абонаментни такси, отключвайки значителни потоци от приходи след продажбата.
Ройтерс не успя да определи нито една конкретна причина за края на партньорството по проекта SmartCockpit. Компаниите заявиха, че промяната „ще позволи на всеки екип да се съсредоточи върху решения, които осигуряват стойност на нашите общи клиенти и са по-добре съобразени с нашите развиващи се стратегии“.
За разлика от Tesla, която управлява ограничена гама от модели, Stellantis трябва да се справи с широко портфолио от 14 марки и лабиринт от глобални доставчици, което увеличава предизвикателствата около внедряването на нов софтуер.
Първоначално беше планирано SmartCockpit да се появи в превозните средства в края на 2024 г. или началото на 2025 г. Той беше част от това, което Stellantis нарече своята ABC платформа, която включваше електрическата ѝ архитектура, наречена STLA Brain, и системата за подпомагане на водача Autodrive.
Съгласно споразумението, Stellantis плаща на Amazon за достъп до софтуера във всеки автомобил, както и други такси за поддръжка. Както беше предвидено, Amazon ще плаща на Stellantis стимулиращи такси за подтикване на шофьорите да се регистрират за услуги като достъп до музика.
Автомобилният производител си партнира с Amazon и по отношение на облачния бизнес на технологичната компания, наречен Amazon Web Services, за съхраняване и актуализиране на данни.
Stellantis потенциално би могла да продължи работата по SmartCockpit с друга операционна система като основа, като например платформата Android на Google, казват източници, запознати с въпроса.
Amazon се надява, че работата на екипа, известен като Digital Cabin или Project Quatro, ще се конкурира с Automotive Services на Google, стандартната операционна система, базирана на Android, използвана от много автомобилни производители.
По-голямата част от служителите на Digital Cabin са били преназначени или са напуснали компанията, добавят източниците.
преди 1 месец Amazon са много добри в опаковането и продаването на вече съществуващи безплатни решения за много пари. В случая обаче няма какво да преопаковат, та проекта си е достигнал до логичния край. отговор Сигнализирай за неуместен коментар